YETI's 2

Rogier de geus

“Ik ben Rogier de Geus, geboren en opgegroeid in Dordrecht en op mijn 12e in Dordrecht begonnen met ijshockey, bij wat toen de “Drop Devils” heette

Ik kijk er erg naar uit het 2e team van Yeti’s Breda aan de slag te gaan, samen met de andere coaches, trainers en begeleiders. IJshockey is een pracht sport waarbij spelers zich zowel individueel en als groep kunnen ontwikkelen, terwijl ze ook plezier hebben. Het geeft veel voldoening om samen met de spelers te zoeken naar de balans tussen plezier, ontwikkeling en wedstrijden spelen en die proberen als team te winnen. Daarbij is iedereen belangrijk, ongeachte het verschil in talent of kwaliteit.

Juist die focus op ontwikkeling in combinatie met plezier is wat ons als Yeti’s onderscheid en waar ik helemaal achter sta. Het leren beter te worden in ijshockey vereist discipline en doorzettingsvermogen, dat zijn lessen die het hele verdere leven relevant zijn en wij meegeven aan de spelers.”

2021 - U13 - Rogier

YETI's 3

Profielfoto_template

Remon janssens

“Aan mij de eer om me voor te stellen. Mijn naam Remon Janssens 38 jaar geboren en getogen Tilburger maar. Woonachtig in Oosterhout sinds 6 jaar samen met vriendin en 4 kids.

Ik heb zelf altijd in de jeugd van trappers gespeeld tot ongeveer mijn 20ste jaar.
Vervolgens heb ik nog bij de highlanders (recreanten)  gespeeld. Ongeveer 4 seizoenen geleden ging mijn zoon spelen bij de Tilburg trappers junioren en ik werd trainer/coach, wat ik 4 seizoenen met veel plezier en passie heb gedaan.

Helaas werd mij zoon te oud voor de junioren en zochten wij verder zo kwamen de Yeti’s op ons pad. Dit seizoen mag ik dan ook trotse coach/trainer van Yeti’s 3 zijn en ga ik Alec assisteren bij de junioren.”

RECREANTEN 1 en 2

GUILLIAN KORTHOUT

“Mijn naam is Guillian Korthout, ik ben een Bosschenaar en daar ook woonachtig.

Aankomend seizoen heb ik weederom het genoegen om speler, trainer en coach te zijn van de recreanten 1 en 2. Mijn hobby’s zijn fitness, kickboksen en natuurlijk ijshockey.

Mijn ervaring: heel vroeger, toen ik 11 jaar was, trainde ik met de Red Eagles Den Bosch. Dit heb ik volgehouden tot mijn 13de. Daarna heb ik op mijn 41ste ijshockey weer opgepakt in Den Bosch waar ik coach werd van het U14 team waar mijn zoon in speelde. Ikzelf ben tevens gaan spelen in het M@ds team daar. Ik kwam toen in contact met het 3e team van Eindhoven en ik ben daar uitgenodigd om eerst met proeftrainingen mee te doen. Daar uiteindelijk aangenomen kwam ik in de echte ijshockeywereld terecht. Het team was op zoek naar een coach en ik kreeg de eer dat te zijn. Zo heb ik veel mogen leren van onder anderen Willem van de Kraak, destijds bondscoach van het damesteam, en Tommy Hartogs, de coach van het eerste en soms gast speler in ons team. Ik heb dat 6 jaar mogen doen.

Disipline is en vindt ik het belangrijkste als trainer en elkaar respecteren als mens maar ook als sporter. Ik hoop dan ook op een leuk en leerzaam jaar aankomend seizoen.”

2021 - REC2 - Korthout