Belangrijke COVID Update

Belangrijke COVID Update

Na aanleiding van de persconferentie van afgelopen dinsdag vragen we als bestuur jullie begrip voor het volgende.

Vanaf woensdag 14 oktober 22:00 gelden er weer nieuwe regels in het hele land n.a.v. de situatie m.b.t. het Covid-19 virus welke ons seizoen net als in maart lam legt

Vanaf donderdag 15 oktober zijn alle trainingen en competities voor iedereen met een leeftijd van 18+ niet meer toegestaan. Dit geldt vooralsnog voor de aankomende 4 weken.
De jeugd t/m 17 jaar mag wel blijven trainen maar de competities worden per direct stil gelegd.

Na de persconferentie zijn partijen als NOC NSF, KNSB, IJNL en de veiligheidsregio’s in overleg gegaan. Zij komen in de loop van de week met verdere protocollen. Daarna gaan accommodaties (Zoals Optisport) en gemeentes hun protocollen hierop herschrijven zodat alles in lijn komt met elkaar. Dit heeft altijd tijd nodig en protocollen worden met regelmaat herschreven na nieuwe inzichten. We kunnen dus als club momenteel alleen afwachten tot hier meer duidelijkheid is. Op basis hiervan kunnen we een nadere update geven.

Algemene Maatregelen

• Mondkapjes (niet medisch) verplicht binnen het ijsbaancomplex voor iedereen vanaf 13 jaar.
  • Geen kleedkamers en douches beschikbaar;
  • Geen competities en wedstrijden, deze maatregel is opgesteld vanuit het standpunt om zo min mogelijk te reizen;
  • Wel kan er getraind en gespeeld worden voor alle teams met spelers tot en met 17 jaar
  • Maximaal 15 minuten voor aanvang van je training mag je naar binnen;
  • Trainen mag, voor sporters 18 jaar en ouder, zonder contact met 4 personen tegelijkertijd. *

* Afhankelijk van wat er uit de verschillende protocollen komt kunnen we kijken of er mogelijkheden zijn de komende periode.

Informatie voor de jeugdteams

• Kom omgekleed naar de ijsbaan (bijvoorkeur in volledige gear);
  • Schaatsen kun je aan doen op het middenterrein;
  • Er is eventueel hulp van team begeleider;
  • Om kinderen (t/m 12 jaar) te helpen bij het aantrekken van hun schaatsen/gear mag 1 ouder per kind naar binnen om hun kind daarbij te helpen. Nadat dit is gebeurd volgen de ouders de looproutes en gaan ze weer naar buiten.

Hoe zit het met de contributie?

We zullen als club altijd proberen een passende oplossing te bieden voor onze leden. Niemand weet met zekerheid hoe het seizoen verder gaat verlopen. We houden voorlopig vast aan de afspraken m.b.t. doorlopende contributie en andere betalingen. Aan het einde van het seizoen bekijken we waar we staan en of er restitutie mogelijk is. Het seizoen loopt normaal t/m april 2021.

Samen staan we sterk en stay safe!

We danken jullie voor je medewerking en begrip,

Bestuur Yeti’s Breda