Corona zorgt voor einde van ijshockeyseizoen in Breda

Corona zorgt voor einde van ijshockeyseizoen in Breda

Voor alle ijshockeyers en fans van de Yeti’s; IJshockey Nederland heeft de knoop doorgehakt om alle competities per direct te beëindigen. Dit betekent dus dat alle nog te spelen jeugd en senioren wedstrijden van dit seizoen niet meer worden gespeeld. Ook de Super Sunday op zondag 29 maart op de ijsbaan in Breda gaat niet meer door.

Zoals in eerdere berichten staat vermeld volgt IJshockey Nederland met betrekking tot het coronavirus de adviezen van NOC*NSF en RIVM op. Ook wordt gekeken naar omringende landen en adviezen van de IIHF. Tevens is het van belang dat IJshockey Nederland zijn eigen verantwoordelijkheid neemt in besluiten die gemaakt dienen te worden over het wel of niet doorgaan van wedstrijden. Dit alles in overweging nemende heeft IJshockey Nederland besloten om alle competities en trainingen af te gelasten. Dit betekent dat het seizoen 2019-2020 abrupt tot een einde komt. Een zeer zwaar besluit, maar een weloverwogen besluit.

Wij staan als bestuur achter deze beslissing en hebben ook besloten dat per direct alle trainingen en wedstrijden zijn geannuleerd en het seizoen dus is beëindigd.

Daarnaast zijn de toernooien in Heist-op-den-Berg op zaterdag 4 april en in Tilburg op maandag 13 april geannuleerd.
De Yeti’s dag op zaterdag 18 april zal eveneens niet doorgaan. De zomertrainingen staan nog wel gewoon gepland vanaf mei en we hopen dat deze gewoon doorgang zullen vinden dus vergeet je niet in te schrijven via onze website.

Een treurig en abrupt einde van het seizoen, maar de gezondheid van alle spelers, staf en supporters staat voorop. We willen iedereen bedanken voor het begrip en zullen iedereen bij belangrijk nieuws, zoals de zomertrainingen, op de hoogte blijven houden.

Wij willen iedereen bedanken voor zijn inzet en betrokkenheid dit seizoen.

Namens het bestuur