DIV6 strijd voor plek 2 in poule zuid

DIV6 strijd voor plek 2 in poule zuid

Zondag stond de eerste wedstrijd van het jaar gepland voor ons tweede team. Van tevoren stond vast dat dit een spannende wedstrijd werd want de tegenstander was niemand minder dan de Zoetermeer Panters. De nummer 1 van de DIV6, poule zuid. En of dat nog niet genoeg was, kon ons team met een winnende eindstand de tweede plek van Dordrecht overnemen. Ons team ging er dan ook vol voor dus lees het wedstriijdverslag hieronder.

Periode 1: Het begint spannend in DIV6

Na een goede warming-up was de puck-drop dan om 20:00 in Breda. Beide teams gingen er vol in maar de eerste goal viel in ons voordeel. Cameron wist namelijk de openingstreffer te maken waardoor het na 4 minuten speeltijd de stand op 1-0 voor de Yeti’s kwam. Lang kon ons team echter niet van de voorsprong profiteren want een minuut later was het raak voor de nummer 19 van de Panters. Na deze wake-up call werd er weer beter door ons team gespeeld, maar een powerplay voor Zoetermeer zorgde er voor dat we in de 13e minuut op achterstand kwamen te staan. Wederom maakte de nummer 16 van de Panters het doelpunt en in de 18e minuut was het weer raak voor hem, waardoor we ineens 3-1 achterstonden. De Yeti’s wilde zo alleen niet de rust ingaan dus Kyle wist op assist van Robin nog 30 seconde voor tijd het net te vinden. 3-2, dus het kon nog alle kanten opgaan!

Periode 2: Powerplays

En dat bleek want anderhalve minuut na de start van de 2e periode wist Dany het net te vinden en kwamen de teams weer op gelijke hoogte te staan. Hierna ging het alleen de verkeerde kant op omdat de Panters goed van de gegeven powerplays gebruik wist te maken. Er werd 3 keer door de tegenpartij gescoord waardoor de stand op 6-3 kwam te staan.

Periode 3: Goalregen

Er moest dus goed gehockeyd worden om daar nog bovenuit te komen. Er werd dan ook weer beter gespeeld en daardoor ook een aantal keer gescoord in de 3e periode. Probleem was alleen dat de Panters dit alleen ook deden ook deden. Er werden daardoor nog veel goals gemaakt (8) wat de uiteindelijke eindstand op 11-6 bracht voor de Panters. Het werd dus helaas geen winst voor ons team, maar het seizoen is nog niet ten einde dus we gaan er nog vol voor om die tweede plek te pakken en in die divisie 5 te komen, stay tuned!

Voor foto’s van de wedstrijd: kijk hieronder!