IJshockey de snelste teamsport ter wereld

IJshockey is niet alleen de coolste sport, maar ook de snelste teamsport van de wereld. Het doel van het spel is om te proberen de puck zo snel mogelijk in de goal van de tegenstander te krijgen. Dat gaat niet vanzelf. Kinderen leren, door een combinatie van samenwerken, kracht, snelheid en behendigheid met het hoofd en het lichaam, hoe zij een wedstrijd moeten winnen. Niet ten koste van alles, maar trainers leren de kinderen de juiste balans te vinden tussen teamgeest, (zelf-) discipline, tact en sportiviteit en de persoonlijke competitiedrang, kracht, inzicht in het spel en behendigheid. Niet voor niets draagt deze sport bij aan een positieve karaktervorming van het kind.

Wil je de Coolste sport ter wereld proberen?
en ben je tussen de 4 en 9 jaar?

Plezier staat voorop

De IJshockeyschool is de plek waar kinderen voor het eerst leren schaatsen. Hier leer je spelenderwijs goed schaatsen en naarmate je beter wordt schuif je een groep door.

In de eerste groep leren kinderen de basis van het schaatsen en worden ze vertrouwd met het gladde ijs. Er zijn trainers beschikbaar om je één op één te begeleiden. Ook zijn er rekjes (schaatshulp) om balans te vinden. Met een trainingsprogramma speciaal voor de allerkleinsten leren de kinderen snel zelfstandig schaatsen.

Zodra je zelfstandig kunt schaatsen ga je naar de volgende groep. Hier wordt getraind op schaatstechniek met oefeningen en spelletjes waarbij spelenderwijs de techniek van het schaatsen geleerd word.

In de laatste groep word je klaargestoomd om echte ijshockeyers te worden en door te stromen naar een echt ijshockeyteam.

Plezier staat voorop. Door spelenderwijs te leren schaatsen zal het zelfvertrouwen groeien. Het leren schaatsen zal heel snel gaan!

Wat heb je nodig

Als je al schaatsen hebt dan kun die het beste meenemen. Die ben je gewend en weet je zeker dat ze passen. Heb je geen schaatsen, geen nood, er is de mogelijkheid om ze op de ijsbaan te huren bij de schaatswinkel.

Omdat het ijs zo hard is en er met sticks en pucks gespeeld word, is het belangrijk goede bescherming te hebben. Wij hebben alle beschermers, die je nodig hebt, te leen voor jou. Zo ben je goed beschermd en zul je je geen pijn doen als je valt. Ook een passende stick hebben wij te leen.

IJshockey is een intensieve sport. Een bidon met water is fijn om uit te kunnen drinken tijdens de drinkpauze.

Als je voor het eerst komt is een joggingbroek of trainingspak voldoende om je beschermers over aan te doen. Omdat je het warm gaat krijgen is een dikke trui en jas niet echt nodig.

Uitrusting huren

Een complete uitrusting is een hele investering. Gelukkig is het voor leden van de IJshockeyschool mogelijk om een uitrusting te huren voor het hele seizoen waarin je lid wordt. Voor de uitrusting betaalt u € 125,- borg.Na inlevering aan het einde van het seizoen en indien in goede staat, schoon en compleet ontvangt u € 75,- retour. Alle kosten worden via een automatische incasso geïnd.

De te huren uitrusting is exclusief stick, kousen, shirt, tok, zweetpak, nekband en schaatsen. Dit kan via de club worden aangeschaft.
Zodra je in het seizoen doorstroomt naar een jeugdteam dien je in het bezit te zijn van je eigen uitrusting

Gratis proeflessen

Vanaf ieder moment gedurende het seizoen kan er worden aangesloten bij de trainingen van de ijshockeyschool.
Voor de ijshockeyschool zijn de eerste twee lessen gratis, daarna kan je lid worden.

De kosten voor een geheel seizoen lidmaatschap bedragen € 25,- per maand.

Doorstromen naar jeugdteams

Regelmatig worden de kinderen door ons beoordeeld, en wanneer een kind naar onze mening kan instromen in een competitie-jeugdteam, gaan we met de ouders hierover in gesprek. Criteria om te bepalen of een kind kan doorstromen zijn erg complex. Het hangt af van leeftijd/progressie/schaatstechniek, maar ook van de beschikbare ruimte en niveaus binnen de bestaande teams. En natuurlijk is een belangrijk criterium of het kind dit ook wil.

Doorstromen betekent overigens niet altijd dat een kind direct wedstrijden kan gaan spelen. Het betekent in eerste instantie dat je enkele keren op proef mee gaat trainen met de ‘echte’ jeugdteams. Een kind kan pas meespelen in wedstrijden als het in deze trainingen enigszins mee kan komen. In de jeugdteams wordt twee keer per week getraind.