Hart onder de riem voor Turnhout Tigers

Hart onder de riem voor Turnhout Tigers

logoAfgelopen donderdag bereikte ons het nieuws dat de ijsbaan in Turnhout op 27 maart 2016 definitief haar deuren gaat sluiten. Dit heeft dramatische gevolgen voor onze collega-vereniging Turnhout Tigers.

IJshockeyvereniging Yeti’s weet als geen ander wat voor impact dit heeft. 3 jaar geleden, na de sluiting van de ijsbaan in Etten-Leur, was het Turnhout Tigers die de Yeti’s de mogelijkheid bood om, tot de komst van de nieuwe ijsbaan, samen met hen in hun teams te spelen.

Het besluit voor de bouw van een nieuwe ijsbaan in Etten-Leur werd eind 2014 teruggedraaid, maar de ijsbaan in Breda bood uitkomst. Sinds oktober 2015 zijn de Yeti’s weer actief op het West-Brabantse ijs.

Nu is het moment voor de Yeti’s om de Turnhout Tigers een hart onder de riem te steken. Maar zeker ook aan alle andere gebruikers van de Turnhoutse ijsbaan. Deze ijsbaan telt naast de Turnhout Tigers nog verscheidene andere sportclubs. In totaal hebben deze clubs meer dan 500 leden, waaronder vele kinderen die door de sluiting letterlijk in de kou worden gezet. Net als in Nederland heeft België niet zo veel ijsbanen waardoor uitwijken voor vele mensen niet mogelijk is. Hierdoor zullen vele kinderen moeten stoppen met hun favoriete sport. Een slechte ontwikkeling voor de ijssport en het ijshockey in het bijzonder.

Ondertussen is er een petitie gestart om de ijsbaan in Turnhout open te houden. Steun onze Belgische vrienden en onderteken de petitie. Ook is er een Facebook pagina opgestart. Like en deel deze pagina met zoveel mogelijk mensen.