Het hol van de Leeuw!

Het hol van de Leeuw!

Afgelopen zondag was het zo ver, het eerste toernooi van het Yeti’s u12/junioren team (aangevuld met de u10 spelers die pas komend seizoen u12 gaan spelen). In Dordrecht mochten we aantreden om deel te nemen aan het Leeuwentoernooi en dan nog wel in de variant voor junioren.

Ons team bestaat pas sinds het begin van dit seizoen en de nieuwste leden hebben pas zo’n 4 weken ervaring dus het toernooi winnen was nooit de intentie. Maar wat een mooie ervaring is dit geworden voor onze jeugdige mannen en vrouwen. Het toernooi was goed georganiseerd, super sportieve (en super grote) tegenstanders die begrip toonden voor onze onervarenheid en hoewel dit team letterlijk en figuurlijk nog in de kinderschoenen staat waren onze Yeti’s, wat mij betreft de dapperste spelers van het toernooi.

Rijk Martens
Niek Matthee

Tegen spelers vaak 3x zo zwaar en minstens 2x zo groot waren we toch in staat 3 goals te scoren. Jan Goris, Rijk Martens (foto) en Niek Matthee (foto) scoorden ieder 1x. De Yeti met het grootste leeuwenhart was misschien toch wel onze goalie Eric Novhorodov. Eric keept pas 3 weken maar wist toch menig schot te keren en hoewel hij pas 9 (!) jaar oud is was hij al snel de held van het hele publiek. Al met al een hele mooie prestatie van alle spelers uit het team waar we als vereniging, ouders maar zeker ook als trainers erg trots op mogen zijn.

Jennifer en Roel(trainers U12/Junioren)