Hijs Hokij in Breda

HIJS HOKIJ IN BREDA

Hijs Hokij in Breda

Afgelopen vrijdag was het friday night, hockey night in Breda tijdens de ijzersterke pot tussen Yeti’s Breda 2 en de Hijs Hokij Haaglanders.

Dany zetten naast Alec een hattrick op zijn naam.

Na het eerste fluitsignaal duurde even tot de mannen en dame uit Breda hun ritme gevonden hadden, maar toen Alec in de twaalfde minuut de puck snoeihard voorbij de Haagse goalie in het net wist te plaatsen, kwamen ze los. Goal na goal kwamen de Yeti’s beter in hun spel zodat de puntenregen ook na de eerst periode doorgezet kon worden. De systemen die week na week getraind worden, konden onder het toezien van de steeds sipper wordende tegenstanders, goed in de praktijk worden gebracht. Na de goal van Robin halverwege periode 2, werden er ook nieuwe doelen gesteld in de bank. Dubbele cijfers en die ‘nul’ houden: zo gezegd, zo gedaan. Remco had namelijk, van de weinig aanvallen die de Yeti’s moesten afslaan, elke puck te pakken. Tot veel reddingen hoefde Remco echter niet te komen want vaak werd de puck al in de neutrale zone onderschept door Igor die als een leeuw stond te verdedigen. Met sterk aanvallende manoeuvres werd er elke minuut van de wedstrijd wel een of twee schoten op het Haagse doel geschoten, tot ergernis van de Haaglanders die amper aan spelen toe kwamen. In de laatste periode wisten Alec en Dany elkaars hattrick +1 van de vorige wedstrijd niet te evenaren, maar beide namen dit keer genoegen met een ‘normale’ hattrick . 10-0, dubbele cijfers, geen punt tegen, wat een heerlijk gevoel. Zonder de helden Menno en Rogier hadden de Yeti’s het weekend niet beter kunnen inleiden dan dat ze nu deden. Dank daarvoor heren!

Martin wist ook een doelpunt te maken om voor de ‘dubbel digits’ te zorgen.

Op naar de volgende pot, en de volgende wist, want de gedeelde 2e plaats met Dordrecht Lions 3 behoud je niet zomaar. Go Yeti’s!

Voor alle foto’s van de wedstrijd klik: hier.