Openingstoernooi bij Red Eagles

Yeti's bij Red Eagles

Openingstoernooi bij Red Eagles

Vorig weekend kwam onze jeugd dan eindelijk weer in actie tijdens hun eerste toernooi van het seizoen. Het openingstoernooi vond traditiegetrouw plaats in Den Bosch bij de Red Eagles. Naast de Yeti’s en de Eagles waren de Geleen Smoke Eathers, Bulldogs Liège, EHC Zweibrücken, Amsterdam Tigers en Dordrecht Lions ook van de partij.

Het toernooi begon op de zaterdag en op deze dag kwamen onze U8 en U10 in actie. Voor onze U8 was het toernooi een goed leermiddel om het wedstrijdelement bij de spelers eigen te maken. Onze nog jonge spelers hadden helaas geen wedstrijd kunnen winnen maar de ervaring die ze hebben opgedaan, en de inzet die ze hebben getoond, is wat ons betreft het meest waard!

De U10 waren tegelijk aan de beurt en deze speelde een serie zeer leuke en spannende wedstrijden. Het winnen zat alleen niet mee. Bij de laatste wedstrijd kwam daar echter verandering in want deze werd meer dan verdiend gewonnen. Dit leverde dan ook een 5e plaats op voor de U10.

Op zondag was het dan voor onze U12 de beurt om te laten zien wat ze in huis hadden. Een team met meer ervaring en dat zorgde stuk voor stuk voor leuke wedstrijden. Helaas lukt het alleen niet om te winnen en moest ons team het uiteindelijk met een 6e plaats doen. De inzet van het team was alleen dik in orde dus daar had het niet aan gelegen!

Kort samengevat was het toernooi een mooi begin van het seizoen waarin onze jeugdteams weer lekker konden ijshockeyen, leuke wedstrijden hebben gespeeld en veel geleerd hebben! We gaan daarom weer met veel plezier het nieuwe seizoen in!