Recreanten vs. Nijmegen Knights

Recreanten vs. Nijmegen Knights

Zoals het traditie is in de Kings of Beer competitie schrijft de winnaar van de wedstrijd een wedstrijdverslag. Zo hebben de Nijmegen Knights deze keer het verslag geschreven van de laatste wedstrijd van onze recreanten in de Kings of Beer competitie. Onderstaand het verslag en een link naar de foto’s welke weer zijn gemaakt door GNS-Fotografie. Wederom heel erg bedankt voor de gave foto’s.

Vrijdag 15 maart was het zover: de witte reuzen uit Breda gingen op hun thuisijs de degens kruizen met de ervaren Knights om de begeerde plek 5 vd Kings of beercompetitie!
Nadat sommige Knights eerst dachten dat de wedstrijd in het kinderparadijs plaatsvond vond iedereen de juiste deur en konden we omkleden.
Gewend aan ‘t mooie triavium was dit ff ‘slikken’: een dooiende buitenbaan met daarbinnen de icerink welke alleen door een obscure;-) tunnel bereikt kon worden.
Gelukkig was de muziek goed verzorgd en toegegeven; jouw clublogo te zien op ‘t scorebord maakte ons trots en jaloers! (hebben wij niet).
Nadat we lkkr opgewarmd hadden en de ramen door de yeti’s gelapt waren (humor!) konden we beginnen….

2 Refs, die overigens erg goed floten, lieten lkkr het spel lopen en de yeti’s scoorde de 1e goal. Echter de ervaring brachten de Knights snel langszij en daarna de verdiende voorsprong. Echter de yeti’s gaven zich helemaal de 1e periode en zodoende bleef de voorsprong maar beperkt: scoorde wij dan deden zij ‘t ook zodat na de 1e periode op ‘t mooie scorebord uiteindelijk een 2-4 voor de Knights stond.

Nadat we wel/niet gingen dweilen: mister Zamboni was in da house maar wel/niet omgeroepen;-), ging de 2e periode van start. Knights schakelde een tandje bij en op ervaring trokken zij met 3 doelpunten tegen 1 tegen ook de 2e periode naar zich toe. Heerlijk om muziek te horen bij face-offs, doelpunten ed: net NHL! Daarbij de goed articulerende omroeper die netjes de doelpunten omriep maakte dat de Knights zich thuis voelde op de ijsvloer in Breda.

De 3e periode was er 1 zoals zo vaak: Knights gingen mee in ‘t meer fysieke spel vd yeti’s zodat er wat irritaties ontstonden bij de teams. De refs hadden echter alles in ‘t snotje dus hielden ‘t lkkr kort. De yeti’s zochten op zijn tijd ‘t randje op wat resulteerde in 6 straffen vd yeti’s ( mooi verdeeld over de periodes) tegen 0 straffen vd Knights?!
Maar dmv teamwork zouden de yeti’s hierdoor wel de 3e periode afsluiten met een 2-1 voorsprong: te weinig maar toch….Knights hebben echter dmv teamwork de zaak ‘dicht’ kunnen houden want geknokt werd er in de 3e periode voor elke meter & zo heurt ‘t! Zodoende werd de eindstand 8-5 voor de Knights en pakten zij de omgekeerde finale!

De belangrijke 4e periode werd een gelijkspel: goed biertje, nootjes en vooral lkkr nakleppen over de game!
Yeti’s zijn een aanwinst voor Kings of beer: gezellig team, goede inzet en kunnen zeker potje ijshockey-en! De rest gaat komen qua tactiek en skills: ze hebben zomerijs gefixt in Dordrecht dus zijn komend seizoen klaar om te gaan vlammen!
Knights sluiten dit seizoen tevreden af en gaan zich richten op hun summercamp in Duinkerke: trainen daaro om volgend seizoen een aanval te doen op de top 3! (adel verplicht zegt maar).

31 Maart in Den Haag zal ik zien wie de schaal omhoog mag tillen voor dit seizoen: het belooft idg een mooie strijd te worden en tot volgend seizoen op ‘t ijs!!!!