Een korte uitleg over ijshockey voor de jongste spelers. De ‘u’ staat voor UNDER. Deze kinderen zijn dus onder de 9 jaar of kort daarbij. De wedstrijden voor de U9 worden gespeeld op een kwart veld en het team bestaat uit minimaal 4 spelers en een goalie. De teams spelen 4 tegen 4 en er wordt onbeperkt gewisseld. Een belangrijke regel voor de U9 is dat men niet mag bodychecken.

De U11 speelt op twee derde veld. Zij spelen met 1 speler meer op het ijs. Ook hier mag je niet bodychecken. De U9 en de U11 doen alles samen. Ze kunnen tegelijk spelen en gaan daarom ook naar dezelfde wedstrijden.

Bij U9 en U11 worden toernooitjes gespeeld waaraan drie clubs deelnemen. Tijdens deze toernooitjes worden bij zowel U11 als U9 zes wedstrijdjes van 15 minuten doorlopende tijd (“vuile tijd”). Zo worden er vier wedstrijden op 1 dag gespeeld.

STAFF

SPELERS