Toernooi U12/Junioren Geleen

Toernooi U12/Junioren Geleen

Zondag 5 mei was het zover; het tweede toernooi van Yeti’s onder de 1 meter 50. Tenminste, de meeste dan…

Na het eerste toernooi in Dordrecht was er hard gewekt door de jongens en meisjes van het u12/junioren team aan bijna alle facetten van hun spel. De werklust en motivatie is vanaf de eerste dag al dik in orde geweest maar de ervaring miste tot nu toe een beetje. Ter voorbereiding op het toernooi zijn er twee heuse oefeninterlands gespeeld tegen de Antwerpen Phantoms. En dit was te zien tijdens het toernooi in Geleen.

In de eerste wedstrijd lukte het om de tegenstander te verrassen en stonden we opeens vrij voor het goal. Een briljante save van de goalie beroofde de Yeti’s van de game opener maar de trend was gezet. Vijf wedstrijden werden er gespeeld en naarmate de dag vorderde, werd het spel eigenlijk alleen maar beter. De wedstrijd tegen de uiteindelijke winnaar van het toernooi werd maar met 3-0 verloren! Een mooie dag voor het team dat duidelijk liet zien met sprongen vooruit te gaan. En het mag zeker niet onvermeld blijven dat de organiserende club, de Smoke Eaters, er alles aan deden om een echte gastheer te zijn. Zij gingen daarbij zelfs zo ver dat ze aan ons een goalie uitrusting leenden toen bleek dat onze uitrusting net te klein was voor de goalie van die dag.

Al met al zeker een toernooi om volgend jaar weer aan mee te doen om dan die keer wel met de beker naar huis te gaan.