U13 knallend het seizoen uit

U13 knallend het seizoen uit

Op 19 maart 2023 speelden de U13 hun laatste wedstrijd van het seizoen. Op de ijsbaan van Geleen ontvouwde zich een zeer spannende ijshockeywedstrijd. De Geleen Smoke eaters en de Yeti’s Breda gaven alles wat ze in zich hadden en speelden met veel plezier en teamgeest.

De Yeti’s moesten het helaas doen zonder de geblesseerde spelers Jurgen, Milan en Noah, maar gelukkig was met Geleen overeenstemming bereikt over het laten meespelen van twee van onze U15 kinderen Niek en Noa.

In de eerste periode kwamen de Yeti’s al snel op voorsprong met een doelpunt van Mason. Ondanks de harde aanvallen van de Smoke eaters, wisten de Yeti’s hun voorsprong vast te houden en stond het na de eerste periode 2-3.

De tweede periode begon sterk voor de Yeti’s. Hun aanvallers Max, Mauro, Mason, Olivier, Niek en Marijn hadden verschillende mooie aanvallen en doelpunten, terwijl er door de defenses Noa, Brend, Sjoerd en Lucas hard gewerkt werd om de Smoke eaters op afstand te houden en de aanvallen af te slaan. Geleen gaf echter niet op en dankzij goals van beide teams bleef de wedstrijd spannend. Na de tweede periode was de stand 5-8 in het voordeel van de Yeti’s.

In de derde periode kwam Geleen sterk terug en scoorde meerdere doelpunten, waardoor de Yeti’s ineens moesten gaan knokken om de opgelopen achterstand teniet te doen.

Goalie Jesse had het er maar druk mee en moest verschillende keren flink aan de bak om zijn goal leeg te houden.  Het leek erop dat de wedstrijd in het voordeel van de Smoke eaters zou eindigen, maar de Yeti’s gaven niet op en bleven knokken. Alle kinderen gingen tot het uiterste en de Yeti’s wisten door mooi samenspel de met nog vijf seconden op de klok de gelijkmaker te scoren, waardoor de eindstand 11-11 werd.

Beide teams speelden een geweldige wedstrijd en lieten zien dat plezier en teamgeest belangrijk zijn in het ijshockey. De jeugdige spelers bewezen wat ze in hun mars hebben en kunnen terugkijken op een sportieve en leuke ijshockey middag welke ook meteen het einde van het seizoen betekende.