U9 / U11 SLUITEN PRACHTIG SEIZOEN AF

U9 / U11 SLUITEN PRACHTIG SEIZOEN AF

Ter afsluiting van een prachtig seizoen speelden de U9 en U11 op de 1e zondag van april hun laatste wedstrijd tegen de Trappers en Kemphanen. Met ruim 2 lijnen voor de U11 en een volle bank voor de U9 gingen de teams naar Tilburg voor 4 wedstrijden plezier, uitdaging en teamspirit.

Nadat de jongens en meiden al een tijdje stonden te trappelen naast de ijsbaan, stoomden zowel de U9 en U11 vol overgave het ijs op voor de eerste 2 wedstrijden tegen de Kemphanen en Trappers. Vol energie starten de Yeti’s en maakten zij het de Kemphanen erg lastig. Mede door de goede passing van Sjoerd en Olivier waren de Yeti’s erg gevaarlijk, waarbij Sam en Maarten de puck snel weghaalden bij de gretige Kemphanen.
Waar bij de start van het seizoen de uitdaging voor de U11 groot was, opende de Yeti’s na de Puck- Drop de wedstrijd tegen de Trappers direct met een aanval op de goal van het thuisspelende team. Het schot van nummer 34 Stijn werd door een verraste Trappers goalie nog net uit de goal getikt. De Trappers keken geschrokken rond van de geweldige inzet en start van de Yeti’s en een tegenaanval werd geopend op de Yeti goalie James. Maar zoals het hele seizoen was James vandaag erg wakker en liet hij duidelijk zien de goal met volle inzet te verdedigen. Enkele pucks werden hard op hem afgevuurd maar telkens was daar James weer met zijn prachtige reddingen.

Na de vliegende start aan beide kanten was het tijd voor de 2e Yeti lijn op het ijs met Kieran, Mason, Keanu, Roel en Marijn. Net zoals lijn 1 knalden zij uit de bank. Als een hecht team verraste de jongens de coaches met de afgesproken posities en nam Keanu (nr. 55) plaats als ‘defender’ voor goalie James. Door de uitbraken van Mason en Marijn waren de Yeti’s zeer gevaarlijk en werden meerdere pucks op de goal van de Trappers afgevuurd. Het was een prachtige pot op het ijs met enkele goals van beide teams.

Na de nodige vitamines in de pauze en de verhalen tussen de U9 en U11 spelers was het tijd voor de 2 laatste wedstrijden van het seizoen. De U9 had zich duidelijk voorgenomen alle energie in de schaatsen te stoppen en hadden met veel inzet een geweldige teamstart. Birthe, Dani en Xavi waren duidelijk van plan de score te openen en schaatsten geweldig. Samen met Bas en Matthew was het een geweldige start. De puck haalden diverse malen de achterlijn van de goal en werd nog net weggehaald door de goalie van de Trappers of Kemphanen.

Ondanks soms enkele sterke tegenaanvallen bleven al deze jonge Yeti’s een geweldige energie leveren in hun strijd tegen de Kemphanen en Trappers. De jonge Yeti’s die dit seizoen zijn gestart met schaatsen, werden fantastisch ondersteund door meer ervaren Yeti’s! Een prachtig voorbeeld van #Let’s grow together.

Geïnspireerd door de inzet van de U9 kon de U11 natuurlijk niet achterblijven. Onder aanvoering van de nieuwe goalie Frederique werden prachtige aanvallen opgezet via de rechter als linker kant door zowel Mason, Olivier, Marijn en Sjoerd. Enkele malen gingen de handen van Roel en Maarten na prachtige Yeti’s goals omhoog of kwam het team bij elkaar om na een goede tegengoal de aanval weer te openen. Dit was duidelijk een mooie middag en fantastische afsluiting van een prachtig seizoen. Trots, voldaan en met veel plezier verlieten de Yeti’s het Tilburgse ijs en keken zij stiekem ook weer uit naar de laatste seizoen trainingen van de coaches Koen, Ditmar, Johan en Roel.