Wedstrijdverslag Yeti’s Breda U12 vs. Leiden Lions

Wedstrijdverslag Yeti’s Breda U12 vs. Leiden Lions

Afgelopen zondag speelde onze U12 tegen de Leiden Lions in Breda. De eerste 20 minuten werd er meteen goed samen gespeeld en konden ze met wins de pauze in, 2 – 1 voor onze Yeti’s!! Dit zorgde ervoor dat ze nog meer gedreven werden om de winst binnen te slepen. Ze speelden echt als team samen en waren super gemotiveerd! We hadden vandaag Izzy in de goal staan die geweldig stond te spelen met vele spectaculaire stops en we hadden vandaag 3 volle lijnen staan. Wat geweldig dat iedereen er was! We stellen ze even voor aan u: De checking line (zorgen dat de tegenstander niet scoort): Levy, Ivar, Eskil, Rutger en Madelief. De taak die ze hadden gekregen hebben ze tot in de puntjes goed verzorgd! De passing line (veel en snel pasen en schieten): Mauro (u10), Niek, Rijk, Tijn en Quinten. De jamming line (constant de tegenstanders storen): Lisa (u10), Duncan, Noa, Erik en Mila. Er werd goed gepaasd en verdedigd. een groot deel van de wedstrijd waren de Yeti’s te vinden in de aanvallende zone dankzij hun eindeloze inzet.

De tweede periode zijn de jongens en meiden weer goed uit de startblokken gegaan. Helaas werd er niet gescoord waardoor ze een goal tegen kregen  en ze met een punt achterstand de derde periode in moesten. Maar ze waren niet kapot te krijgen en gingen met een goed gevoel de kleedkamer in.

De derde periode. Na een lekkere lange pauze waren de Yeti’s weer helemaal opgeladen. Ze gingen er weer vol voor en maakten de gelijkmaker 3 -3. Iedereen leefde mee en was gespannen. De tegenstander kwam in actie en scoorde de 3 – 4, maar de Yeti’s gingen door met knokken en dat zorgde dat ze de klap uit konden delen; 4 – 4! Wow, wat spannend. Na een paar minuten was het weer raak voor de Yeti’s 5 – 4! We stonden voor met nog een paar minuten te gaan; de spanning was om te snijden op de ijsbaan. Met nog 3,5 minuten op de klok kon de tegenstander een klein gaatje vinden en maakte de gelijkmaker: 5 – 5. Het was nu de taak te proberen te scoren, maar nog belangrijker was de tegenstander geen ruimte te geven voor nog een goal. Dit is ze gelukt met een 5 – 5 eindstand zijn ze het ijs afgegaan. De Yeti’s hebben vandaag een mooi staaltje ijshockey laten zien! Hou dit vast jongens en meiden, top gedaan!!