Winnend Yeti’s Breda tijdens eerste thuiswedstrijd

Winnend Yeti's Breda tegen GIJS Groningen

Winnend Yeti’s Breda tijdens eerste thuiswedstrijd

Deze zondag stond de eerste thuiswedstrijd gepland van ons Yeti’s Breda team welke uitkomt in de eerste divisie. Voor dit historische moment waren sponsoren, IJshockey Nederland en niemand minder dan onze eigen wethouder uitgenodigd. De wethouder had daarnaast nog een extra plechtigheid; hij heeft namelijk bij aanvang van de wedstrijd de eerste puckdrop verricht voordat de wedstrijd tegen GIJS Groningen van start ging. Een mooi moment welke de start van top niveau ijshockey in Breda inluiden.

1e periode: hattrick voor onze nummer 48

Na de eerste puckdrop kon de wedstrijd dan eindelijk beginnen. Vanuit de Yeti’s was een groot scala aan supporters meegekomen wat het thuisteam extra motivatie leek te geven. Binnen de eerste minuut was het namelijk raak voor Breda. Luuk Brekelmans wist de puck vakkundig langs de goalie te krijgen wat zorgde voor een vroege 1-0 voorsprong. Hij bleef na dit doelpunt echter niet stilzitten. Geen halve minuut later wist hij het tweede doelpunt op zijn naam te zetten en in de vijfde minuut kwam daar zelfs een derde bij: hattrick! Deze vroege voorsprong liet het sterker spelend Breda niet minder spelen. Er werden in de eerste periode veel kansen gecreëerd maar tot nog een doelpunt leek het niet te komen. Twee minuten voor het einde van de eerste periode ging de puck er dan toch nog in door onze nummer 84: Robbert Maas. De Yeti’s ging daardoor lijdend de tweede periode in met 4-0.

2e periode: GIJS maakt gebruik van extra ruimte

Toen de tweede periode van start ging, leek GIJS Groningen zich herpakt te hebben. De uitclub wist namelijk de wedstrijd naar zich toe te trekken en aanwezig te zijn in de offensive zone. Er werden door beide teams kansen gecreëerd maar de puck viel er toch als eerst in voor de Yeti’s door Floris van Lieshout. De stand kwam daarmee op 5-0 te staan. De wedstrijd leek daardoor in handen te zijn van de Yeti’s. Door een aantal overtredingen van het thuisteam, moesten ze echter meerdere keren een powerplay killen en werd het zelfs een 5-on-3. GIJS wist van de extra ruimte gebruik te maken want in de 33e en 36e  minuut was het raak voor de uitploeg. Het lukte ze daarna echter niet meer om te scoren waardoor de stand aan het einde van de tweede periode 5-2 bleef.

3e periode: WORDT HET NOG SPANNEND?

Aan het begin van de derde periode leek de thuisploeg zich herpakt te hebben. Naarmate de periode vorderde, gingen ze ook nog eens steeds beter spelen. Het spel werd daardoor vooral gespeeld in de offensive zone van de Yeti’s. GIJS kon daardoor maar lastig kansen creëren en werd niet echt gevaarlijk meer. De Yeti’s zaten nog wel een paar keer dicht bij een goal maar de puck wilde er niet meer in gaan. De stand bleef daardoor, tot het laatste fluitsignaal, 5-2. Een winnend Yeti’s Breda tijdens de eerste thuiswedstrijd!

Fotos

Foto’s van de wedstrijd zijn hieronder te bekijken. Deze zijn voor een groot deel gemaakt door onze huisfotograaf: GNS-Fotografie: