Yeti’s Breda naar de eerste divisie

Yeti’s Breda naar de eerste divisie

De kogel is door de kerk! Na verschillende overleggen in de zomerperiode tussen de Trappers en de Yeti’s is namelijk besloten dat Yeti’s Breda een zogeheten farm team constructie met de Trappers zal aangaan. Dit betekent dat er vanaf dit seizoen een eerste divisie team onder de Yeti’s naam gaat uitkomen; hoe gaaf is dat! Dit zal ook betekenen dat het publiek in Breda eindelijk kennis kan maken met topniveau ijshockey.

Het eerste team van de Yeti’s zal uitkomen onder de naam Yeti’s Breda en een groot gedeelte van de wedstrijden zal gespeeld worden op de ijsbaan in Breda. Het team komt voort uit de Trappers 3 die de afgelopen jaren al uitkwam in de eerste divisie. Een team met dus al ervaring in de eerste divisie wat mooi ijshockey moet gaan opleveren.
Naast dat de samenwerking een eerste team met zich meebrengt, heeft de samenwerking ook invloed op de jeugd. Dit seizoen zullen we namelijk actiever bezig zijn om gezamenlijk een opzet te maken met de werving van jeugdleden voor de ijshockeyscholen, de U8/U10 en U12 teams van beide clubs. Daarbij zijn er afspraken gemaakt over jeugdwerving en over samenwerking bij de opleiding van trainers en officials binnen de club. De jeugd is immers de toekomst van deze mooie sport en mag niet vergeten worden.

Al met al een hele mooie samenwerking die het ijshockey in onze regio verder zal gaan versterken. We kunnen daarnaast niet wachten totdat we de spelers kunnen gaan aanmoedigen op onze rink in Breda!

Zie ook: