Yeti’s Breda REC1 vs Nijmegen Knights

Yeti's vs Knights

Yeti’s Breda REC1 vs Nijmegen Knights

Friday night, hockey night stond in het teken van een wedstrijd in de King’s of Beer competitie met de return tussen de Yeti’s en Knights. De uitwedstrijd werd door Nijmegen gewonnen, dus de Yeti’s waren gewaarschuwd en wisten wat ze te doen stond. Blijven schaatsen en druk zetten.

Periode 1

De wedstrijd begon en de Yeti’s zetten meteen goed druk maar een goal bleef uit. In de 7e minuut  was het dan wel raak, alleen was het geen goal voor de Yeti’s. Knight Janis scoorde namelijk de 0-1 voor het uit-team. De Yeti’s bleven echter goed doorgaan en na 4 minuten was daar dan de gelijkmaker van Marcel, 1-1!  De wedstrijd keerde hierna echter in ons nadeel en daardoor stond het ineens 1-3 na twee fraaie treffers van Nijmegen (Roel Hazenberg en Pieter Verdaasdonk). Wat ook gelijk de eindstand werd van de eerste periode.

Periode 2

5 minuten rust en beide team gingen weer lekker van start. De Yeti’s gingen op zoek naar de aansluiting en Nijmegen wilde verder uitbouwen. Al snel scoorde Pieter Verdaasdonk de 1-4 en hadden de Knights de papieren om verder te gaan uitlopen. De Yeti’s gaven zich echter nog niet over en bleven druk zetten. Dit resulteerde in een aansluitingstreffer in de 28e minuut. Gino Verdonschot had namelijk goed overzicht en gaf een mooie pass op Roy Slond.  Roy ronde deze kans goed af, wat de stand op 2-4 bracht. De Yeti’s dachten even rustig aan te kunnen doen, maar helaas.  Ramon Evers scoorde op aangeven van Cecile Brentjes de 2-5. Niet veel later legde Jakub Baluc aan voor een slap shot wat resulteerde in de 3-5. Een spannende 2e periode werd afgesloten en de teams gingen nu voor 15 minuten uitrusten om zich op te laden voor het laatste deel op het ijs.

Periode 3

Weer fris op het ijs en de Yeti’s waren meteen scherp, wederom een mooie pass van Gino richting de blauwe lijn waar Marcel Uitenbroek aanlegde voor een vernietigende uithaal door de 5 hole, 4-5!

Beide teams wilde de punten pakken en de westrijd werd iets feller. Wel sportief en leuk natuurlijk, maar er kwamen wat meer leuke duels om de puck. De Knights waren toch wat feller en scherper en een mooie goal van Bastiaan van Raaij zorgde voor de 4-6. Dit leek dan ook de genadeslag met nog maar 15 minuten te spelen. Echter, schijn bedriegt. De laatste 15 minuten werden de Yeti’s  steeds beter en een  paar mooie reddingen van goalie Remco Bruurs gaven dan ook meer en meer kracht.

Roy Slond brak door de verdediging van de Knights en ging alleen op de goalie af en ronde dit fraai af, 5-6! Bij het juichen kwam echter Patrick Bolk in de dode hoek van Roy en hij kreeg een onverwachte uppercut en leek knock-out te gaan. Gelukkig viel het mee en kon Patrick weer lekker verder met pucken. Met nog iets meer dan 10 minuten te spelen was het super spannend geworden. De Yeti’s zette steeds meer druk en Jakub Baluc kwam met een mooie solo achter de goal van de Knights en gaf een pass aan Roy Slond die de gelijkmaker binnen knalde, 6-6. Nog geen minuut later was het Adriaan de Weert die het overzicht had en ook een mooie pass gaf op wederom Roy Slond. Hij bleef koel en schoot weer raak (zijn vierde treffer van de avond), 7-6 voor de Yeti’s. De laatste minuten braken aan en de Knights probeerde nog de gelijkmaker te scoren echter was Remco Bruurs scherp en hij hield zijn goal leeg. En zo wonnen de Yeti’s hun eerste westrijd in de KOB!

Periode 4

De bekende 4e periode van de KOB was zoals gebruiken een gelijke stand met de nodige biertjes en bitterballen. Er werd gezellig nageklets en vooruitgeblikt op de nog resterende wedstrijden!