Yeti’s Breda U12 wint eerste competitie duel ooit

Yeti’s Breda U12 wint eerste competitie duel ooit

Zaterdag 10 oktober 2020 speelde het U12 team van Yeti’s Breda de eerste thuiswedstrijd van het seizoen 2020-2021 tegen Nijmegen Devils. Vanwege de Corona regels kon er niet worden omgekleed in de kleedkamers maar op het binnenterrein, ook mocht er helaas geen publiek bij de wedstrijd aanwezig zijn. Allemaal best vervelend, maar over het algemeen is iedereen vooral blij dat er überhaupt gespeeld kan worden. Gelukkig was Wendy in staat om vanuit de bench de wedstrijd via Facebook uit te zenden, zodat de ouders toch van afstand konden meekijken.

Gelukkig maar, want het bleek een historische wedstrijd!

Yeti’s Breda kwam (voor zichzelf verrassend) in de 4e minuut op 1-0 voorsprong door een mooi schot van afstand. Nijmegen kwam 2 minuten later al gelijk en in de 8e minuut zelfs op voorsprong. De spelers van de Yeti’s Breda herpakte zich gelukkig en waren aan het eind van de 1e periode weer langszij gekomen op 2-2.

Na de korte pauze kwam Yeti’s Breda goed uit de startblokken voor de 2e periode. Door goed teamspel en het blijven najagen stond de stand 9 minuten later op 4-2. Langzaam begon er binnen het team hoop te ontstaan dat dit een winstpartij zou kunnen worden, de eerste………Dit motiveerde de spelers des te meer, waardoor in alle lijnen door alle spelers vol gas werd gegeven en er aan het eind van de 2e periode een stand van 9-2 op het scorebord stond. Dit was zeker ook te danken aan een knap staaltje goaliewerk.

Na een verdiende pauze en bezinning dat de race nog zeker niet gelopen was, werd begonnen aan de 3e periode. Dat Nijmegen een serieuze tegenstander is die niet onderschat mag worden was direct duidelijk, binnen 2 minuten scoorde Nijmegen hun 3e doelpunt. Iedereen was direct weer wakker, de 3e periode ging op hoog tempo maar gelijkwaardig op, pas in de laatste 2 minuten van de wedstrijd wisten de Yeti’s Breda nog 2 maal te scoren zodat er op het scorebord een eindstand pronkte van 11-3.

Wat volgde was een prachtige ontlading met als middelpunt de goalie! Yeti’s Breda U12 heeft haar eerste competitiewedstrijd ooit gewonnen. De complimenten gaan daarmee uit naar het gehele team.
Op naar het vervolg van de competitie, in lijn met de door de spelers voor dit jaar gekozen yell: “Fun, Respect and Hardwork!”

Bekijk alle foto’s van de wedstrijd  welke zijn gemaakt door GNS Fotografie via deze link: https://www.oypo.nl/nl/635d96bece1f2c1a?p=1