Yeti’s Recreational Hockey Tournament 2023

Yeti’s Recreational Hockey Tournament 2023

Vorig weekend werd voor de tweede maal het Cashback XL Yetis Recreationtal HocKey Tournament gehouden in Breda. Een toernooi voor liefhebbers van ijshockey, van vriendschap en van sportiviteit. De line up was als volgt: Dordrecht Lions, Amsterdam Tigers 7, Haskey Hasselt, Low Tech Eindhoven, Wolfhunters Zoetermeer en 2 teams van de Yeti’s zelf REC1 en REC2. Net als vorig jaar wordt er gestreden om de Yeti’s Recreation Cup, gemaakt door metal artist Janika Szilvasi.

7 teams meldden zich in alle vroegte om zich gereed te maken voor 6 wedstrijden in de groepsfasen. Dit jaar was voor het eerst ook een Belgisch team aanwezig, welke later bleek zijn stempel op het toernooi te drukken…
De 6 wedstrijden werden gespeeld, onder toeziend oog van diverse supporters en een geweldige club van vrijwilligers die de bench bezetten, als REF dienden, en Koek&Zopie bemensten. Tussendoor werd een heerlijke pasta lunch verzorgd door Koen Quicken.

Na de groepsfase met 6 speelronden volgen er voor 4 teams Play-offs: Yeti’s REC1, Haskey Hasselt, Wolfhunter Zoetermeer en Low Tech EIndhoven. Yeti’s REC1 verloor de 1/2 finale van Haskey Hasselt helaas met 0-1, waardoor Haskey Hasselt zich als eerste plaatste voor de finale. Wolf Hunters Zoetermeer won met 3-1 van Low Tech Eindhoven en zo was de finale bekend, welke uiteindelijk met 3-2 door Haskey Hasselt werd gewonnen. Haskey Hasselt, gefeliciteerd met dit resultaat!

De sportiviteitsprijs ging dit jaar naar Yeti’s REC2, de beste Goalie was die van Amsterdam Tigers en de beste spelers kwam van het team van de Wolfhunters Zoetermeer.

Tot slot, dit toernooi heeft alleen kunnen plaatsvinden door de tomeloze inzet van onze vrijwilligers, scheidsrechters, bench officials, het bestuur van Yeti’s Breda, de hoofdsponsor Cashback XL. Dank allemaal en tot volgende jaar!