Yeti’s Wrap-Up #2

Yeti’s Wrap-Up #2

Wrap-Up nummero 2! In onze maandelijkse wrap-up blikken wij terug en/of kijken we vooruit  op een periode. Dit item willen we regelmatig terug laten komen, dus input hiervoor is natuurlijk altijd welkom.

We houden je niet verder op, dus lees vooral verder wat er afgelopen periode allemaal binnen de club is gebeurd.

foto gemaakt door GNS-Fotografie

We zijn nog niet van covid af, maar dat houdt ons niet tegen

Het is helaas geen nieuws dat alle niet-essentiele sectoren om 17:00 moeten sluiten (ook al zouden wij daar als je het onze Yeti’s vraagt niet bij horen
😉) en binnensporten voorlopig niet mogelijk is. Gelukkig is onze ijsbaan een buiten locatie, maar aan het eerste punt moeten wij ook geloven. Dat houdt ons alleen niet tegen om creatief om te gaan met onze trainingstijden zodat deze in ieder geval wel doorgang kunnen vinden.

De wedstrijden zijn helaas een ander verhaal. Het is dus afwachten wat dit gaat doen en houden jullie op de hoogte als hier verandering in plaats vindt.

Yeti's de eredivisie in

Dit seizoen is er een nieuwe opzet voor de eerste divisie gemaakt. In deze competitie nemen de 8 beste teams uit de eerste divisie het tegen elkaar op. In de eerste plaats om natuurlijk die felbegeerde eerste plek te pakken die naast eeuwige roem, deelname aan de bekercompetitie seizoen 2022-2023 oplevert en automatische plaatsing voor de Eredivisie in het seizoen 2022-2023.

Onze Yeti’s stelden hun plek in de Eredivisie snel en op overtuigde wijze veilig. Eenmaal in de Eredivisie blijkt het niveau toch een stukje hoger te liggen en de maatregelen en coronagevallen binnen het team, speelden ook niet mee. Ze wisten hierdoor nog geen winst te pakken in de eerste twee wedstrijden. Hoe en wanneer het seizoen verder gaat is nog onduidelijk, maar we hopen natuurlijk dat die eerste winst er gewoon gaat komen!

Yeti's 2 en Yeti's 3

Dit seizoen zijn we gestart met twee teams in de zesde divisie zuid met de gedachte om met een team voor de winst en promotie te gaan, en de ander veel ervaring op te laten doen.  Met die gedachte in het achterhoofd hebben beide teams een super start van het seizoen. Op dit moment staan onze Yeti’s 2 met een mooie cijfers op plekje 1 en staan onze Yeti’s 3 elke week te knokken voor de goals.

We hebben dus goede hoop dat het met de twee doelstellingen voor dit seizoen helemaal goed gaat komen. Ook al is het ook nog afwachten hoe hun seizoenen zullen doorgaan.

Ladies

Het is het eerste seizoen voor ons Yeti’s Ladies team en we herhalen nog maar een keer hoe trots we daar wel niet op zijn 😉. Met een eigen team moet er natuurlijk buiten de trainingen ook wel wedstrijden worden gespeeld en gelukkig hebben onze buren in Tilburg ook een volledig vrouwenteam in hun selectie.

Een eerste wedstrijd stond dus zo gepland en wat werd er voor elk stuk ijs geknokt! Super om te zien hoe ze nu al samenspelen in zo’n korte tijd. Met die teamspirit zit het al helemaal goed!

Junioren

Last but not least zijn onze junioren die nog niet in een competitie van de bond uitkomen, maar al wel een mooi aantal wedstrijden heeft kunnen spelen tegen andere junioren teams. Die doen dus ook lekker ervaring op totdat ze in een competitie kunnen spelen!

ijshockeyschool en proeflessen

Naast onze huidige teams mogen we de nieuwe spelers ook niet vergeten. Onze ijshockeyschool is weer lekker bezig en mag weer verschillende nieuwe jonge spelers laten kennis maken met de sport. Elke dinsdag staan ze vanaf 16:15 op het ijs, dus heb je een jonge sporter in huis, laat hem dan vooral eens meedoen.

blank

Behalve de jongste sporters zijn we er voor alle leeftijden en zo mogen de proeflessers voor ons ladies, junioren en senioren teams niet ontbreken. Wil jij meedoen? Klik dan vooral op de button hieronder en tot snel!

Sint en piet op bezoek

Vorige week waren de Sint met zijn Pieten in in het land en zo mocht die onze Yeti’s ook niet vergeten. Afgelopen woensdag was die op de ijsbaan en had die een waar Pieten parcour op de ijsbaan opgezet. Alle kids konden hem ontzettend goed afleggen waardoor ze hun Pieten diploma haalden en iets lekkers kregen van de Sint.  Een super avond!

Sport spullenbank

Iedereen die ijshockeyt weet hoeveel gear er nodig is voordat je volledig beschermt het ijs op kan. Om als club alle sporters kennis te laten maken met de sport, hebben we dus genoeg gear nodig, maar gelukkig maakte we deze maand kennis met de Sportspullenbank. Wat een fantastisch concept, hopelijk kan dit ook in andere steden worden opgezet. Bedankt voor de ijshockeyspulletjes, hier zijn we in Breda harstikke blij mee!

Yeti's op nationale tv

Je hebt het als club pas echt ver geschopt als je op nationale televisie bent geweest. Dit puntje kunnen ook van onze lijst afstrepen, want deze maand waren we bij Zappsport op NPO3 te zien. Ondanks dat ze voor onze baan genoten van het kunstschaatsen kwamen, waren onze logo’s en sponsoren goed zichtbaar. En dat vinden we natuurlijk maar al te leuk!

blank

Op zoek naar een job? Start bij onze sponsoren!

Iedereen die het nieuws een beetje volgt weet hoe lastig het is voor bedrijven om aan personeel te komen. Bij onze sponsoren is het dan ook niet anders. Ben jij daarom op zoek naar een job en zoek je iets leuks? Dan is het zeker de moeite waard om eens op onze vacaturepagina te kijken. Al onze sponsoren weten hoe gezellig onze leden zijn, dus die eerste stap, die heb je al voor!