Zware uitwedstrijd voor eerste team

Yeti's vs Devils

Zware uitwedstrijd voor eerste team

Het eerste divisie team van de Yeti’s had een zware uitwedstrijd voor de boeg tegen de Devils uit Nijmegen. De twee teams deelde de tweede plaats van poule A van de eerste divisie en de winnaar van deze wedstrijd kon deze plek dus voor zichzelf claimen.

De mannen waren klaar voor de strijd en gingen vol energie van start aan de wedstrijd. Het duurde dan ook slechts 6 minuten voordat de Yeti’s door Dennis Donders op 0-1 voorsprong kwam. Later in de eerste periode kwamen de Devils langs zij. In de 14e minuut werd de gelijkmaker gemaakt door Mitchel van Holten. Een prima eerste periode van de Yeti’s in een gelijkopgaande wedstrijd.

In de tweede periode kwam het team uit Breda als een raket uit de kleedkamer. Na anderhalve minuut spelen wist Thijs Voorn te scoren na een prachtige actie van Lars Peek en Björn Willemse. Niet veel later wist “The golden boy” Luuk Brekelmans het net te vinden op aangeven van Danny Donders. 7 minuten in de tweede periode maakte Bart Brouwers de 4-1. De wedstrijd werd wat grimmiger en er vielen wat straffen aan beide kanten. De Devils wisten ook nog te scoren wat de tussenstand na twee periodes op 2-4 bracht.

De derde periode wist Nijmegen na 6 minuten te scoren via Eric Hoogvliets. Echter wist Niels Brouwer hierna het net schoon te houden en wonnen de Yeti’s een belangrijk uitduel. Zij staan nu tweede in de poule onder de Kemphanen uit Eindhoven. Volgende week wacht er een thuiswedstrijd (in Tilburg) tegen de Eagles uit Den Bosch. Deze vindt plaats op zaterdag 23 november om 16:45.