IJshockey

IJshockey is een mooie, stoere sport, en bovendien de snelste teamsport van de wereld. Het is bij uitstek een sport voor teamplayers, waarbij een combinatie van samenwerken, kracht, snelheid en behendigheid nodig is om een wedstrijd te winnen. Maar zeker niet ten koste van alles. In de trainingen leer je de juiste balans te vinden tussen teamgeest, (zelf-) discipline, tact en sportiviteit aan de ene kant, en persoonlijke competitiedrang, kracht en inzicht in het spel aan de andere kant.

Kortom, een sport voor stoere jongens en meisjes die graag een uitdaging aangaan.

De uitrusting

Spelers verschijnen goed beschermd op het ijs. Hiernaast tonen wij een afbeelding die enig inzicht geeft in de door spelers te dragen uitrusting. Voor gedetailleerde afmetingen waaraan diverse uitrustingstukken moeten voldoen, verwijzen wij naar het officiële spelregelboek.

Niet alles is zichtbaar op de afbeelding, denk hierbij aan:

• elleboog- en knie-/scheenbeschermers worden gedragen onder het shirt en de kousen;
  • nekbeschermer – bij jeugdspelers is deze verplicht;
  • de bodyprotector wordt onder het shirt gedragen;
  • een tock is een bescherming van het onderlichaam.

Bij een goalie is de uitrusting speciaal afgestemd op de keeperstaak.

Het is niet nodig om meteen een uitrusting aan te schaffen. Pas als je besluit om lid te worden dien je te beschikken over een volledige uitrusting. Deze kan (nieuw), tegen een gereduceerd bedrag, via de club worden aangeschaft.

Moet meteen een uitrusting worden aangeschaft?

Als lid van de Yeti’s krijg je ledenkorting bij Sportimex op de volgende artikelen: (m.u.v. afgeprijsde artikelen)

• Schaatsen
  • Sticks (m.u.v. hout + ABS) Helmen
  • Shoulderpads
  • Elbowpads
  • Shinguards
  • Gloves
  • Pants
  • Starters Kit
  • Referee
  • Tassen
  • Goalie

Maak een afspraak bij het Experience Centre in Roosendaal.