IJshockeyclub Yeti’s is in 1995 ontstaan in Etten-Leur. In deze jaren waren de Yeti’s een klein clubje met een liefde voor ijshockey die af en toe een vriendschappelijke wedstrijd speelden. Dit avontuur leek te eindigen toen de plannen voor een nieuwe, volwaardige overdekte ijsbaan in Etten-Leur definitief gestrand waren. Gelukkig vond onze club in 2015 onderdak op de kunstijsbaan in Breda.

Deze verhuizing werd een nieuw begin. Met de vijf man die overkwamen werd besloten dat wij onze liefde voor ijshockey met iedereen zullen delen die interesse heeft in de sport. IJshockey is in Nederland een kleine sport en wij willen er alles aan doen om daar verandering in te brengen. De focus hiervoor is om de sport laagdrempelig te houden zodat iedereen, met of zonder ervaring, kan beginnen bij de club.

Vanaf 2015 is gestart met de ijshockeyschool en trainingen voor een paar senioren. Dit alles werd geleid door trainers die een perfecte balans weten te vinden tussen persoonlijke ontwikkeling en in teamverband spelen. Dit zodat iedereen altijd met hard werken, respect en plezier kan groeien.

Dit bleek te werken want nu, een paar jaar verder, hebben wij meer dan honderd leden, zeven teams, een succesvolle ijshockeyschool voor de beginnende jeugd en wordt er elke week wel een wedstrijd gespeeld op onze baan. Maar is ons doel daarmee bereikt? Nee, wat ons betreft zijn wij pas net begonnen! We zetten ons daarom nog dagelijks in om ijshockey toegankelijk te maken voor iedereen en hopen in de toekomst alleen nog maar meer mensen kennis te laten maken met de sport.

We are the yeti's

Ons eigen anthem te beluisteren op Spotify

3 november 2022
27 maart 2022

Eerste Recreanten toernooi

Gestart als recreanten club in Etten-Leur en 6 jaar geleden een doorstart gemaakt op de ijsbaan in Breda. Wie had ooit gedacht dat op de 27 maart 2022 het eerste echte ijshockey toernooi in Breda zou worden georganiseerd?

Eerste IJNL kampioenschap

Voor het eerst in de Yeti geschiedenis pakt een van onze teams een titel in de Nederlandse competitie. We zijn dan ook ontzettend trots op ons team die ontzettend overtuigend het seizoen heeft doorlopend. Een welverdiende beloning voor hun keiharde inzet.

13 maart 2022
6 december 2020

Eerste training Yeti's Ladies

Afgelopen weken is er binnen de TC het idee ontstaan om voor alle meiden en dames die zich inmiddels binnen de verschillende teams bevinden binnen de vereniging een apart uurtje ijs te plannen en de animo te peilen voor een breder concept.

Introductie van onze mascotte MIGÖ

Tijdens de open dag was het dan echt zover. De grote aankondiging van de dag was natuurlijk niemand minder dan onze mascotte Migö! Hij maakte aan het begin van de dag zijn opwachting en was over de hele dag aanwezig om mee op de foto te gaan en natuurlijk onze teams te supporten tijdens hun oefenwedstrijden! Super dik!

26 september 2020
13 oktober 2018

Opening nieuwe boarding

Zaterdag 13 oktober is tijdens de opening van de ijsbaan de nieuwe boarding feestelijk geopend.

Nadat de boarding van de buitenbaan was geopend door wethouder Paul de Beer, werd de ijshockeyboarding officieel geopend door wethouder Daan Quaars. Dit gebeurde onder luid gejuich van ons U8/U10 team.

Hierna werd het ijs vol enthousiasme betreden door de U8/U10 die een vriendschappelijke wedstrijd speelden tegen de Tilburg Trappers.

Eerste wedstrijd in de 1e divisie

De kogel is door de kerk! Na verschillende overleggen in de zomerperiode tussen de Trappers en de Yeti’s is namelijk besloten dat Yeti’s Breda een zogeheten farm team constructie met de Trappers zal aangaan. Dit betekent dat er vanaf dit seizoen een eerste divisie team onder de Yeti’s naam gaat uitkomen; hoe gaaf is dat! Dit zal ook betekenen dat het publiek in Breda eindelijk kennis kan maken met topniveau ijshockey.

6 oktober 2019
14 oktober 2017

Eerste IJNL wedstrijd senioren

Op zondag 14 oktober 2017 was het dan zover, om 19:00 speelde de senioren de eerste wedstrijd van de clubgeschiedenis in de 5e divisie van IJNL. Na pas een week te hebben getraind op de ijsbaan in Breda stonden de mannen en vrouw van de Yeti’s tegenover de heren van Hijs Hokij Den Haag Ongetemd.

Eerste thuiswedstrijd U8/U10

Zondag 26 november 2017 was een belangrijke dag voor de Yeti’s. De U8 en U10 teams speelden die dag hun eerste ijshockeywedstrijd thuis op de ijsbaan in Breda. Iedereen had er enorm veel zin in om van de eerste thuiswedstrijd een succes te maken.

26 november 2017
17 oktober 2015

Start Yeti's Breda

Op 17 oktober van 2015 was de start van de Yeti's in Breda een feit. Een afscheid van Etten-Leur en een nieuw begin in Breda!