Eerste Yeti’s Recreational Hockey Tournament

Eerste Yeti’s Recreational Hockey Tournament

Gestart als recreanten club in Etten-Leur en 6 jaar geleden een doorstart gemaakt op de ijsbaan in Breda. Wie had ooit gedacht dat op de 27 maart 2022 het eerste echte ijshockey toernooi in Breda zou worden georganiseerd?

Hoe het begon?

Nou gewoon, er kwamen wat vragen en idee….. zullen we een recreanten toernooi organiseren? en zo geschiede het ZONDAG 27 MAART 2022 werd op de ijsbaan in breda het Yeti’s Recreational Hockey Tournament georganiseerd.

Wat wordt dan de prijs… ?? Onze trainer van de recreanten Guillian heeft een goede vriend (Janika) die kunstenaar is en hij heeft hem gevraagd  om wat te maken. Een paar dagen voor de start van het toernooi kregen wij de prijs, een heuse wisselbeker welke net als de Stanley Cup kan gaan groeien in de loop der jaren.

Janika heeft deze wisselbeker gemaakt en geschonken aan de club. Hier zijn wij hem heel erg dankbaar! Check ook zijn site is wat hij allemaal maakt: https://www.jszmetalart.com.

Deelnemers

Bij een eerste toernooi heb je natuurlijk ook deelnemers nodig. Omdat wij zelf veel recreanten spelers hebben en ook een ladies team aan het opzetten zijn deden onze eigen spelers van REC1, REC2 en de ladies mee. Ook zijn er drie andere teams uit het land gekomen Amsterdam Tigers, Nijmegen Knights en Low Tech Hockey.

De wedstrijden

Misschien de dag even kort samenvatten veel wedstrijden, gelijke strijd en heel veel fun. Topscore r van de poule wedstrijden is Elmer Lastdrager van de Nijmegen Knights geworden. Uiteindelijk werd er na de poule wedstrijden gestreden om de uiteindelijk plek.

Voor de plek 5 en 6 ging de strijd tussen Yeti’s Ladies en REC 2. De ladies wonnen deze wedstrijd dankzij een goal van Noa Frank.

De strijd om plek 3 en 4 ging tussen REC1 en Low Tech Hockey. Kristians Kreinbergs zetten Low tech op een voorsprong, maar REC1 zette knap aan en won uiteindelijk door goals van Marcel Uitenbroek en Guillian Korthout.

Uiteindelijk ging het natuurlijk om de Yeti’s Recreation Cup en de strijd hierom ging tussen de Tigers en de Knights. Het beloofde een super leuke finale te worden welke is beslist door een goal van Andre Lourenço wat de 1-0 werd voor de Tigers. Zij wonnen hierdoor de Cup en worden natuurlijk vereeuwigd op de cup en zijn volgend jaar weer van de partij om hem te verdedigen!

Check alle uitslagen en stats op de toernooi pagina: https://www.tournify.nl/live/yetisrecreationcup

Onderstaand nog wat foto’s van de dag.

Last but not least......

Speciale dank voor de vrijwilligers van de club die deze fantastische dag mogelijk hebben gemaakt! Zonder jullie was dit nooit gelukt!