Yeti’s wrap-up #4

Yeti’s wrap-up #4

De eerste trainingsweek in eigen huis zit erop en ook de eerste wedstrijden zijn weer gespeeld. Wat was het weer gaaf om op onze eigen ijsbaan te zijn en wat hebben we weer kunnen genieten. Zoals iedereen heeft gezien zijn er weer een boel nieuwe dingen op de ijsbaan in Breda, zoals een nieuwe tribune en de koek&zopie.

TRAININGEN

Vorige week is iedereen weer gestart met de trainingen op de ijsbaan in Breda. Het was nog lekker rustig omdat de lange baan nog niet is gestart. Vanaf komende week starten ook zij hun trainingen en wordt het dus weer gezellig druk op de ijsbaan.

U13 BIJT HET SPITS AF

Op zaterdag 24 september een regenachtige dag zonder wind…… beide de beste ingrediënten voor mist op de ijsbaan in Breda. Dat mocht echter de start van de eerste wedstrijd niet in de weg zitten en om 11:45 uur viel de eerste puck van het seizoen tussen de U13 van de Yeti’s Breda en de Nijmegen Devils. De kids van beide ploegen hadden er super veel zin in en maakten er een mooie pot van voor het publiek. De wedstrijd werd na drie periodes spelen in het voordeel van de Yeti’s met 9-5 beslist.

SATURDAY NIGHT HOCKEY NIGHT

In de avond was het voor ons als club dan zover, de eerste Saturday Night Hockey Night stond op het programma. Net als in de ochtend was het nog steeds erg regenachtig buiten en stond er nog steeds geen wind. Hierdoor was de mist helaas nog niet opgetrokken.

Voor meer dan 200 man publiek was er voor de puckdrop de aankondiging van het Yeti’s Anthem welke gemaakt is door DJ Spearbreak. Dit zorgde ervoor dat iedereen al lekker in de juiste stemming kwam en we om 20:30 uur precies de eerste puckdrop van de eredivisie hadden.

Als snel werd duidelijk dat de mist niet meer zou wegtrekken. We hebben gelukkig wel van de eerste periode kunnen genieten en de tribunes waren een meer dan goede aanvulling op de beleving. De eerste goal van het seizoen kwam op naam van Bram van Uden en de Yeti’s gingen het ijs af met een 1-0 voorsprong. Helaas voor het publiek kwamen de teams niet meer het ijs op omdat de refs de wedstrijd besloten te staken voor de veiligheid van de spelers.

Inmiddels is duidelijk dat de wedstrijd volledig moet worden overgespeeld en dus de eerste officiële goal van het seizoen nog moet vallen in Breda.

U15 DERBY VAN HET ZUIDEN

Nadat op zondag de zon de hele dag heeft geschenen en het wat meer was gaan waaien was om 17:00 uur de mist volledig vertrokken en maakten de U15 teams van de Yeti’s en Trappers zich klaar voor hun eerste wedstrijd.

Voor de spelers van de Yeti’s was dit de eerste wedstrijd in de U15 competitie en ze moesten dan ook flink aan de slag tegen een meer ervaren ploeg uit Tilburg. Wij kunnen niets anders zeggen dan dat de U15 drie periodes lang hard gewerkt heeft, respect heeft getoond en plezier heeft gehad.

Helaas voor de U15 hebben ze verloren met 0-18 maar is er zeer veel geleerd en kunnen ze vol goede moed op naar de volgende wedstrijd.

KOMEND WEEKEND

Komend weekend zijn er weer verschillende wedstrijden te zien op de ijsbaan in Breda. Op zaterdag is er weer een Saturday Night Hockey Night en is om 20:30 uur de puckdrop tegen Geleen Smoke Eaters. Als club hebben wij deze week alle zeilen bijgezet om te zorgen dat de wedstrijd door kan gaan en zijn er inmiddels drie grote ventilatoren geplaatst om ervoor te zorgen dat eventuele mist kan worden weggeblazen.

Op zondag spelen onze Ladies hun eerste competitiewedstrijd met de puckdrop om 17:00 en daarna starten onze spelers van Yeti’s 3 om 20:00 uur.

Kom komend weekend dus lekker ijshockey kijken op de ijsbaan in Breda!

U13 tegen Nijmegen

U15 tegen Tilburg