Yeti’s wrap-up #3

Yeti’s wrap-up #3

Wat is de tweede helft van het seizoen snel gegaan! Het reguliere seizoen is alweer voorbij en we maken ons weer op voor het zomerprogramma. In onze derde wrap-up blikken we daarom alweer terug op de ontknoping van de verschillende competities en wat er in de afgelopen drie maanden nog meer is gebeurd en staat te wachten binnen onze club.

Yeti's 1 strandt in kwartfinale

Corona en blessures: het zat ons eerste na de coronastop niet mee. Het lukte ze daarom niet om elke wedstrijd te spelen en ze misten dan ook veel puntjes in de competitie. Met een laatste plek in de Eredivise moesten ze het in de play-offs opnemen tegen de nummer 1: het Tilburg Trappers Toekomstteam. De Trappers bleken te sterk en onze Yeti’s verloren beide partijen. Het was ook een raar seizoen en we hopen dat ons eerste weer gewoon lekker volgens schema kan spelen in de volgende!

Yeti's 2 is kampioen van divisie 6

We kunnen niet voorstellen dat dit nieuws langs je heen is gegaan, maar ons tweede team is kampioen!!!! Op 13 maart was de ontknoping in Breda en de winst werd (terecht) uitgebreid gevierd.

We kunnen er nog van alles over schrijven, maar het wedstrijdverslag doet dat veel beter! (+ lekker veel foto’s van GNS-fotografie)

Yeti's 3 blijft zich lekker ontwikkelen in divisie 6

Zoals ons tweede team ooit 5 jaar geleden begon, ontwikkelt nu ons derde team zich tot een gedaagde tegenstander voor in de zesde divisie. Ze zijn op de laatste plaatst geëindigd, maar bestaan nog voor een groot deel uit hartstikke jonge spelers en zitten vol inzet. Het zal ons daarom niet verbazen als hun over een aantal jaar ook de titel weten te pakken in de competitie.

eerste seizoen Yeti's ladies zit er ook op

Ja, we zijn er nog steeds na een heel seizoen trots op: een volledig team gevuld met vrouwen die het liefste heel de dag op de ijsbaan willen staan. Die liefde voor ijshockey spat van het team af en wat hebben ze in een seizoen veel geleerd. En die teamgeest? Daar zat het vanaf minuut 1 al helemaal goed mee. Extra leuk dat ze ook tijdens het recreational hockey toernooi en een vijfde plek wisten te bemachten. Toppers!

Junioren spelen vriendschappelijke duels

Onze junioren zitten nog niet in een competitie, maar dat betekent niet dat ze stil hebben gezeten. Naast de trainingen hebben ze al verschillende vriendschappelijke duels gespeeld. Met onze U15 in aantocht duurt het niet lang meer tot ook zei uitgaan komen voor de competitie!

U13 doet ondanks corona veel ervaring op

Onze U13 had de coronastop flink goed gemaakt door behalve hun reguliere wedstrijden, ook 3×3 toernooitjes te spelen. Door de combinatie hebben onze jonge spelers lekker veel ervaring opgedaan. Wat laten ze een inzet zien, dus dat volgende seizoen moet met deze toppers dan ook helemaal gaan goed komen.

U11 en U9 blijven leuk hun toernooitjes spelen

Behalve de trainingen waar onze coach en training Koen de jongste spelers alle beginselen van het ijshockey bijbrengt, spelen onze U11/U9 ook toernooitjes tegen twee andere teams over het hele land. Het blijft leuk om de inzet van de kids te zien en ze in razend tempo te zien groeien. Iedereen komt vooral naar het eerste, maar die kids, die kunnen er ook zeker wat van!

EERSTE YETI'S TOERNOOI

En nog een primeur: het eerste echte Yeti’s toernooi is een feit! In Breda namen de recreanten teams van de Knights, Tigers, Low Tech, Yeti’s Ladies en recreanten 1 en 2 het tegen elkaar op. Niet alleen voor de eer, maar ook voor een plekje op de schitterende trofee, gemaakt door Janika Szilvasi. De Tigers mogen als eerst hun naam in de cup graveren, wat een passend einde was voor een geslaagde dag!

Vanaf nu: eigen bidons in DE shop

Onze merchandise wordt steeds groter. Vanaf nu hebben we daar een extra product bij: onze eigen Yeti’s bidons! Exclusief verkrijgbaar in de shop van onze sponsor Azzuri op de ijsbaan in Breda.

Lacrosse clinic

Een populaire zomeractiviteit in Canada is Lacrosse. Of het ook wat voor onze Yeti’s is, dat mochten ze ondervinden bij de clinic van de Breda Bigfoots. Lang verhaal kort, we gaan er dan ook vanuit dat we onze Yeti’s in de zomermaanden bij de Bigfoots gaan terugzien!

Tot volgend seizoen!

Of onze Yeti’s gaan lacrossen, het ijs in Dordrecht opzoeken of chill een zomerstop nemen: mid tot eind september zijn we weer terug in Breda met weer een nieuw seizoen! Tot die tijd kan je onze socials in de gaten houden om bij te blijven wat ons bestuur allemaal voor nieuws in petto heeft. Er staat een hoop te gebeuren namelijk….!

We wensen iedereen in ieder geval een sportieve zomer toe en tot dan!