U13 Yeti’s vs Trappers

U13 Yeti’s vs Trappers

Onze U13 beleeft zowel qua (team)spirit als sportief een topjaar. De voorgaande 3 wedstrijden werden gewonnen, op 20 februari stond echter de derby thuis tegen het altijd sterke Tilburg Trappers op het programma. Bij het vorige treffen aan het begin van het seizoen werd nog met 2-16 verloren. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden.

Tilburg snel uit de startblokken

Tilburg kwam al na 3 minuten op voorsprong. Vakkundig uitgevoerde penalty kill’s deden hun werk, waarna Rijk Martens namens Breda in de 7e minuut de gelijkmaker binnen schoot. De Powerplay die Breda kreeg werd helaas niet benut waarna Tilburg in de 13e minuut wel de 1-2 binnen schoot, wat ook de eindstand van deze periode was.

Uitbouwen of gelijkmaker?

In de 26e minuut kwam Tilburg op een 1-3 voorsprong. De Yeti’s lieten de kop niet hangen, vermande zich en bleven sterk verdedigen en fel aanvallen. Dit harde werken betaalde zich uit met een belangrijke goal van Niek Matthee in de 37e minuut. Verdediger Lisa Salomon vloog vervolgens in de 39e minuut het aanvalsvak in, kapte een speler uit door naar binnen te snijden en schoot de gelijkmaker binnen. Bij een stand van 3-3 werd de kleedkamer opgezocht.

Spannend slotstuk

Tilburg kwam sterk de kleedkamer uit en scoorde binnen 4 minuten 2x, zodat de Yeti’s andermaal tegen 2 goals achterstand aankeken. De wedstrijd werd met passie voortgezet, waarbij in de 52e minuut een handgemeen ontstond, wat de goed fluitende scheidsrechters terecht deed besluiten beide spelers naar de kleedkamer te sturen. Door straffen aan de kant van Tilburg kwamen de Yeti’s in een 5 op 3 situatie waarvan dankbaar gebruik werd gemaakt. In de 52e minuut gaf Mila Prenen tijdens deze powerplay een assist op Noa Frank die de achterstand tot 1 goal bracht. De gelijkmaker kwam in de 55e minuut van de stick van Mauro Beijer. Ondanks dat de Yeti’s in de laatste fase de druk er bij Tilburg nog volledig op hadden staan en het merendeel van de kansen kreeg, lukte het niet de winnende treffer te scoren en eindigde de wedstrijd in een 5-5 gelijkspel.

Trots

Yeti’s kunnen met trots terugkijken op weer een sterke wedstrijd, gespeeld voor een in grote mate aanwezig en altijd enthousiast publiek. Coaches en begeleiding zijn trots op het harde werken van alle spelers in het team. Een gelijkspel tegen een sterke tegenstander als Tilburg is het resultaat van de inzet als collectief, waarbij het uitmuntende goalie werk van Izzy Prenen zeker niet onbenoemd mag blijven.

De U13 kijkt alweer vooruit naar de volgende wedstrijd, thuis Red Eagles ’s-Hertogenbosch.

Tijdens de wedstrijd zijn er ook weer veel foto’s gemaakt door GNS Fotografie!

Onderstaand een aantal van deze foto’s. Bekijk en besteld ze op: https://www.oypo.nl/nl/e48455b0b70e488c