Pakt ons tweede de titel?

Pakt ons tweede de titel?

Zondag 6 maart, de dag dat ons tweede team het opneemt tegen de nummer 2 van de divisie: de Dutch Dukes uit Tilburg. Winnen ze; dan nemen ze die felbegeerde schaal en kampioenschap mee naar huis. Zo niet; dan moeten ze zorgen dat ze volgende week in eigen huis tegen Hijs Hokij de winst pakken. Genoeg rede voor een spannende wedstrijd dus, en dat werd het! Of ze die schaal hebben gepakt? Dat lees je in onderstaand verslag.

Periode 1

De eerste periode start met een vliegende start door Alec die binnen enkele seconden scoort: 1-0. De Dukes lieten het daar niet lang bij zitten en volgende snel met hun eerste goal. Zo staat het binnen een paar minuten op 1-1. Het gaat daarna gelijk op, maar dan weet Alec de nummer 2 erin te knallen! Voorsprong gaat zo weer naar de Yeti’s. Door een powerplay situatie voor de Dukes krijgen de Yeti’s het in de 12e minuut lastig. Een minuut later is het dan ook raak voor de Dukes die de stand naar gelijke hoogte brengt. Er gebeurd een paar minuten weinig totdat een ongelukkige hoge puk onze goalie weet te verrassen. Zo staan de Dukes voor het eerst deze avond op voorsprong. Stand 3-2. Gelukkig is daar in de 2e minuut onze redding, want dan knalt Alec de derde erin. Zo zijn we behalve een hattrick, ook een doelpunt rijker. Net voor tijd raakte we de gelijke stand alleen kwijt door een goede breakout van de Dukes. Zo eindigt de eerste periode in een 4-3 voorsprong voor het thuisteam.

Periode 2

De tweede periode begint positief met een powerplay voor onze Yeti’s. Ondanks de vele kansen, weten ze niet te scoren waardoor de powerplay onbenut blijft. Het blijft de minuten erna heen en weer gaan, maar echte kansen blijven uit. In de 13e minuut is er even hoop door nog een powerplay voor de Yeti’s, maar doordat er snel een volgende straf volgt voor ons team, levert deze weinig op. De frustraties lijden aan beide kanten dan ook voor wat opstootjes, gevolgd door straffen. Zo net voor het einde van de tweede periode lijkt dit over te zijn gewaaid en weten onze Yeti’s nog een paar mooie kansen te creëren. Hij wil er alleen niet in gaan. Zo blijft de score zoals de eerste eindigde: 4-3 voor de Dukes.

Periode 3

De derde periode gaat gelijk op totdat de Dukes een 4 minuten straf krijgen. 4 minuten powerplay, daar moeten ze iets mee doen… maar helaas weten de Dukes er meer uit te halen dan ons. Door een foutje in onze defensive weten de Dukes een breakout te maken, welke wordt beloont met een goal. 5-3, shorthanded goal. Met nog 8 minuten op het scorebord moeten ze nu wel vol gas geven om kampioen te worden. Er wordt genoeg geschoten, maar echt goede kansen blijven helaas uit. De Dukes krijgen tussendoor ook een paar kansjes en daarvan valt er wel een in. Met nog 4 minuten te spelen lijkt de winnaar vast te liggen. 6-3 voor de Dukes. In de laatste minuten  kregen de Dukes nog een volle strafbank waardoor onze Yeti’s een goaltje konden meepikken… maar die werd al snel afgekeurd. Ach ja, aan de winnaar veranderd er ook niks, eindstand 6-3.

Volgende week tegen DEN HAAG IN EIGEN HUIS

Ieder die aanwezig was wist een ding: het zat er deze wedstrijd gewoon niet in. Volgende week staat de nummer 3 uit de divisie op de agenda: Hijs Hokij uit Den Haag. We hopen dan alle corona gevallen achter ons te hebben gelaten en lekker in eigen huis dat kampioenschap te pakken. Zijn we er al? Zeker niet dus kom ze supporten en zorg dat onze toppers uit het tweede dat eerste kampioenschap naar Breda haalt. To be continued!