YETI’S RECREATIONAL HOCKEY TOURNAMENT 2024

YETI’S RECREATIONAL HOCKEY TOURNAMENT 2024

Zondag 24 maart werd in Breda voor de 3e maal het Yetis Recreationtal HocKey Tournament georganiseerd. De 8 deelnemende teams, Dordrecht Lions, Amsterdam Tigers, Wolfhunters Zoetermeer, Utrecht Zwarte Draken, Nijmegen Nights, Hijs Raven Den Haag en onze eigen Yeti’s REC1 en REC2 streden net als de voorgaande jaren om de Yeti’s Recreation Cup, gemaakt door metal artist Janika Szilvasi. Met een strak wedstrijdschema, snelle wissels van de teams en om de 3 wedstrijden een dweil werden maar liefst 27 wedstrijden gespeeld. Super fijn dat alle teams tevens REFs leverden om zo de wedstrijdorganisatie te ontlasten.

De eerste wedstrijd van het toernooi tussen Wolfhunters Zoetermeer – Yeti’s REC1 eindigde zoals klassiek bij grote toernooien in een 0-0 gelijkspel. Het toernooi bleef verre van doelpuntloos, integendeel, de wedstrijd Amsterdam Tigers – Hijs Raven Den Haag eindigde zelfs in een 7-0 in het voordeel van Amsterdam.

Tussen de middag konden de ruim 135 spelers, baanorganisatie, EHBO, ijsmeester genieten van een heerlijke verse broodjes lunch verzorgd door Bossche Bourgondiër uit Den Bosch.

Om tussen de wedstrijden door de stick-handling vaardigheden te testen streden de teams tevens voor de winst van de Yeti’s Sjoelbak cup in het zogeheten Yeti’s Off-Ice Sjoelbak game – waarbij de teams in 2 pogingen met 20 pucks zoveel mogelijk punten moesten vergaren. Dit zorgde voor de nodige hilarische momenten – het leek zo makkelijk van een afstandje, maar diegene die deelnamen weten inmiddels wel beter.

De teams waren onderling op het ijs goed tegen elkaar opgewassen. Ons motto – Fair Play & Respect was in iedere wedstrijd terug te zien – naast uiteraard de nodige duels, emotie en soms onhandige straffen.

De avond viel in, en ondanks dat men zijn buikje had gevuld met de versnaperingen van onze eigen Koek en Zopie, bemand door onze top vrijwilligers en de vele bananen, werd de cateraar voor de warme maaltijd met open armen ontvangen. Door Il Gufo uit Roosendaal werd een verse gemaakte lasagna warm gemaakt waarop iedereen even op adem kon komen en de laatste ophanden zijnde wedstrijden kon doorspreken.

In de Tournify omgeving werd door iedereen het toernooi verloop nauwlettend in de gaten gehouden. Precies volgens schema eindigde de laatste wedstrijd op tijd, dit was de wedstrijd tussen Yeti’s REC2 – REC1 welke eindigde in 1-3 en daarmee werd de eindstand van het toernooi bepaald.

Wij feliciteren nogmaals Dordrecht Lions met de 1e plaats!

Felicitaties ook aan Amsterdam Tigers met de 2e plaats, Yeti’s REC1 met de 3e plaats, Wolfhunters Zoetermeer met de 4e plaats, Nijmegen Knights met de 6e plaats, Yeti’s REC2 met de 7e plaats en hekkensluiter Hijs Raven Den Haag met de 7e plaats!
De beste speler én de beste spelers van het toernooi was met verve de Goaly van Hijs Raven Patricia Degener, gefeliciteerd!
De eerste prijs van de Yeti’s Off-Ice Sjoelbak game ging naar Yeti’s REC1. En nee, dit was geen doorgestoken kaart!

Tot slot een woord van dank aan allen die het toernooi hebben mogelijk gemaakt: alle vrijwilligers, de ijsmeester, baanorganisatie, Bench Officials, alle spelers, ons eigen bestuur en natuurlijk alle toeschouwers. Het was een dag om niet te vergeten!

Tot volgend jaar!