Yeti’s verliest van Dordrecht in Breda

Yeti’s verliest van Dordrecht in Breda

Zondagmiddag 19 januari stond het eerste team van de Yeti’s tegenover de Lions uit Dordrecht. De eerste wedstrijd van het seizoen werd door de Lions gewonnen met 7-3, dus Breda was uit op revanche.

De eerste periode was een overvloed aan goals. Waar aanvoerder Bjorn Willemse de eerste goal scoorde voor de thuisploeg, was het 40 seconden later alweer gelijk. Hierdoor bleek Dordrecht vleugels te krijgen, want binnen 10 minuten scoorde Dordrecht nog drie maal. 2 minuten voor het einde van de eerste periode wist Robbert Maas echter de marge terug naar 2 te brengen. Tussenstand na de 1e periode: 2-4 voor Dordrecht.

De tweede periode was een enorm slordige periode waarin de Yeti’s niet goed in het spel leken te komen. Hoewel Willemse binnen anderhalve minuut de stand op 3-4 wist te zetten, was het daarna een periode waarin Dordrecht toch sterker was dan Breda. Hierdoor wisten de Lions ook nog 2 keer te scoren. Tussenstand: 3-6 voor Dordrecht.

Na de twee periodes werden de koppen bij elkaar gestoken en spraken de Yeti’s elkaar moed in. De derde periode werd een harde en spannende periode. Na 7 minuten scoorde verdediger Max van Lieshout met een schot van de blauwe lijn. 3 minuten later scoorde Mitch de Hondt zijn welverdiende doelpunt. Score 5-6 met nog 10 minuten te gaan.

2 minuten sloeg de vlam in de pan toen Tim Kok een spearing uitdeelde aan een speler van de Yeti’s. Danny Donders kwam voor zijn teammaat op en begon te vechten met Kok. Beiden kregen een match voor fighting. Kok kreeg nog een match voor spearing erbij.

De Yeti’s gingen overigens in de laatste tien minuten echt tegen zichzelf ijshockeyen door stomme straffen te pakken. Helaas bleef hierdoor de stand op 5-6 staan.

Volgende week spelen de heren uit in Utrecht op zaterdagavond. Een belangrijke wedstrijd om de aansluiting bij de top 3 te blijven behouden.