Happy New year & Koepelgevangenis

Happy New year & Koepelgevangenis

Happy new year

Het jaar 2020 hebben we inmiddels afgesloten en wat was dit een vreemd maar toch ook een bijzonder jaar. Afgelopen jaar 2020 staat bij iedereen in het geheugen als het jaar waarin de hele wereld te maken kreeg met corona.

Toch hebben wij, ook voordat medio maart abrupt de stekker uit het seizoen werd getrokken, veel mooie momenten meegemaakt in het seizoen van 2019-2020 en het jaar 2020. Wie had namelijk 5 jaar geleden, toen de Yeti’s neerstreken in Breda, verwacht dat de Yeti’s in 2020:

1. deelnemen aan de hoogste Nederlandse ijshockeycompetitie (de 1e divisie);
  2. bij alle wedstrijden van ons 1e team altijd minimaal 1 fan hadden die erbij was;
  3. in de play-offs zijn gekomen tot de halve finales;
  4. vier jeugd- en 4 senioren teams hebben;
  5. de eerste landelijke finaledag voor senioren mochten organiseren (Super Sunday Senioren);
  6. een echte mascotte hebben, en;
  7. zijn gestart met de Yeti Ladies.
Naast al deze leuke weetjes zijn we natuurlijk ook super trots en erg blij met de inzet van al onze vrijwilligers en de steun van onze leden en sponsoren in deze moeilijke tijden. We hopen dan ook dat we in het nieuwe jaar nog steeds op jullie allemaal kunnen rekenen en dat we toch nog richting het einde van het seizoen wat wedstrijden kunnen spelen.

Iedereen een zeer gelukkig, gezond en natuurlijk sportief 2021 gewenst namens het bestuur.

Koepelgevangenis clinics

Tijdens de kerstvakantie periode staan er normaliter in bijna elke stand/dorp wel tijdelijke ijstraantjes. Op deze ijsbaantjes geven wij dan de mogelijkheid aan de jeugd om kennis te maken met ijshockey. Dit jaar hadden wij niet durven dromen dat dit toch nog ergens mogelijk zou zijn, maar op het laatste moment (al in de kerstvakantie zelf) kwam er toch nog de goedkeuring om op een zeer bijzondere locatie op twee dagen een clinic aan te bieden aan de jeugd onder de 17 jaar.

Op zaterdag 2 en zondag 3 januari hebben een aantal enthousiaste trainers en begeleiders zicht beschikbaar gesteld om aangemelde kinderen de eerste stappen van het schaatsen, maar ook zeker ijshockey bij te brengen.

We waren zeer verrast dat er toch flink wat kinderen zich hadden aangemeld en dit zijn dan ook twee zeer geslaagde ochtenden geworden.

Mocht je niet hebben kunnen deelnemen aan een clinic maar lijkt het jou wel leuk om zelf of je zoon of dochter te laten kennismaken met ijshockey meld je dan aan voor 2 gratis proeflessen. Dus doe mee!