Yeti’s 2 zet de positieve lijn door

Yeti’s 2 zet de positieve lijn door

Yeti’s 2 wint in de 5e divisie op 8 januari 2023 thuis tegen Smoke Eaters Geleen met 11-2.

Al in de 3e minuut kwamen de Yeti’s op 1-0 voorsprong door een snelle goal van Koen Schneider op assist van Koen Quicken. Geleen maakte goed gebruik van sloridigheid bij de Yeti’s en schoten de gelijkmaker binnen. Hier kon Geleen niet lang van genieten want in de 8e minuut kwam van de stick van Tom van Disseldorp een mooie rebound goal op assist van Dick Vernooij en Nigel Galjaard: 2-1. Voor beide was dit een mooie terugkomst, Dick Vernooij van een pittige blessure en voor Nigel Galjaard van een schorsing. Deze goal viel goed in de smaak bij de trouwe fans van Tom die uiteraard weer aanwezig waren op de tribune.

Geleen jaagde op de gelijkmaker die reeds in dezelfde minuut viel. De teams bleven aan elkaar gewaagd en de aanvallen gingen in vol tempo beide kanten op. Koen Schneider pakte zijn 2e goal van de avond, nu op assist van Martin Struijs en bracht de eindstand van de 1e periode op 3-2.

In de 2e periode bleven de Yeti’s kort op de tegenstanders dekken en vol overgave in de aanval. Dit resulteerde in de 28e minuut in de 4-2 door een mooi schot van Michael de Kort. In dezelfde minuut werd door Martin Struijs op aangeven van Cameron Evans de 5-2 gemaakt. Net voor pauze schoot Jordy Dubbelman de 6-2 binnen, op assist van Michael de Kort. In de 2e periode wist goalie Bart Rylant, met hulp van sterke defence, zijn goal leeg te houden, ondanks een aantal felle schoten en rebounds van Geleen.

Na de pauze keerde de Yeti’s vol goede zin terug op het ijs en werd in hoog tempo en met goed samenspel doorgespeeld. Het gekozen systeem bleef effectief en in de 44e minuut schoot Cameron Evans, op aangeven van Michael de Kort, hard en loepzuiver een afstandsschot van de blauwe lijn binnen: 7-2. Michael de Kort scoorde vervolgens een minuut later zelf op aangeven van Koen Quicken de 8-2.

Ondanks de inmiddels ruime voorsprong bleven de Yeti’s onveranderd gedreven.

In de 46e minuut scoorde Dany Willeboordse op aangeven van Robin Huijskens de 9-2. Bart Rylant bleef de schoten van Geleen pakken en hield ook de 3e periode zijn goal leeg. In de 58e minuut resulteerde het doorjagen in wederom een goal voor Tom van Disseldorp, ditmaal een powerplay goal op aangeven van Dick Vernooij waarmee de stand op 10-2 kwam. De Yeti’s bleven hongerig en Michael de Kort maakte in diezelfde minuut op aangeven van wederom Dick Vernooij de 11-2 wat ook de eindstand was.

Michael de Kort staat in de Vijfde divisie Zuid nu koploper in punten met 12 goals en 6 assists en goalie Bart Rylant staat op een 3e plek met een GAA van 5.18. Goalie Alex Nolet staat 1e met een GAA van 4.51

“De uitslag van deze wedstrijd is positief voor onze stand en ambitie in het kampioenschap. Maar nog belangrijker is de manier waarop deze winst tot stand is gekomen. Zowel bij de trainingen als wedstrijden is de sfeer in het team goed, vrolijk en sportief met een flinke dosis strijdlust. De inzet bij trainingen en wedstrijd is altijd volle bak, waarbij geen cadeautjes worden gegeven, maar teamspirit en onderling respect voorop staat. Alle lijnen zijn sterk en brengen in het gekozen systeem toegevoegde waarde. Zeker thuis, met een gevulde Bench en goede opzwepende muziek, is het een feestje om een pot ijshockey te spelen. Komende 2 wedstrijden spelen we tegen de andere koplopers in de divisie, op 15 januari uit tegen de huidige nummer 1 Dordrecht Lions. Wij hebben er zin in en gaan met dezelfe passie als vandaag die wedstrijden in. “