Yeti’s Breda vs GIJS HEPRO Groningen

Yeti’s Breda vs GIJS HEPRO Groningen

13 februari 2022 was het dan eindelijk weer zover. Alle corona besmettingen achter ons gelaten konden we eindelijk weer eens aantreden voor een wedstrijd in de nieuwe eredivisie. Tevens deden er vier spelers en goalie van ons 2e team mee: Alec Valkenburg, Thome Saul, Koen Schneider, Cameron Evans en Bart Rylant.

1e periode

De eerste periode kenmerkte zich door twee teams die duidelijk aan het zoeken waren om lekker in hun spel te komen. Er waren her en der wat kleine kansen, maar er kon er geen verzilverd worden. de 1e periode eindigde dan ook in 0-0.

2e periode

In de 2e periode kwamen beide ploegen steeds meer in hun spel en waren het de Yeti’s die de eerste goal konden scoren. Jonty van den Berg scoorde de 1-0 op aangeven van Sander Horvers en Tim Donders. Niet veel later kregen de Yeti’s een powerplay en Tim Donders schoot knap de 2-0 binnen. Kort voor het einde van de 2e periode wist Groningen de marge te verkleinen naar 2-1. So far een hele gave en leuke wedstrijd.

3e periode

Tja… die 3e periode. Wat gebeurde daar eigenlijk allemaal. Laten we het kort houden. Binnen 4 minuten volgde een snelle gelijkmaker en onnodige straffen van de Yeti’s elkaar op. GIJS Groningen speelde de hier uit volgende powerplays slim uit en zorgde ervoor dat de 2-1 achterstand was omgebogen in een 2-4 voorsprong. Daarna was het voor de Yeti’s continue achter de feiten aanlopen en werd de eerste wedstrijd na de lange coronastop met 2-5 verloren.

Komend weekend spelen onze mannen uit tegen de Capitals uit Leeuwarden om vervolgens op zondag 27 februari de competitie thuis af te sluiten tegen HIJS HOKIJ Den Haag. Puckdrop om 17:00.

Onderstaand nog een aantal foto’s van de wedstrijd gemaakt door GNS Fotografie