Yeti’s Breda plaatst zich voor eredivisie

Yeti’s Breda plaatst zich voor eredivisie

De eerste wedstrijden van het seizoen zitten er weer op. Extra spannend dit seizoen voor ons eerste team, want wie een plekje in de top 4 bemachtigd na 6 wedstrijden, plaatst zich als team voor de nieuw opgezette Eredivisie. In deze competitie nemen de 8 beste teams uit de eerste divisie het tegen elkaar op. In de eerste plaats om natuurlijk die felbegeerde eerste plek te pakken die naast eeuwige roem, deelname aan de bekercompetitie seizoen 2022-2023 oplevert en automatische plaatsing voor de Eredivisie in het seizoen 2022-2023.

De spanning voor de plaatsing bleef echter uit door een vliegende start van ons eerste teams. Met een winstreak van 4 wedstrijden wisten ze zich al gelijk te plaatsen voor de Eredivisie. Dit ging ook met genoeg overtuiging door monsterscores als 21-3 tegen de Zoetermeer Panters en 19-1 de Geleen Smoke Eaters. Dat ze ook genoeg tegengas krijgen in de Eredivisie, werd duidelijk door de laatste 2 wedstrijden die werden verloren tegen de Nijmegen Devils en de Tilburg Trappers.

Het belooft in ieder geval een spannende competitie voor ons eerste team te worden. De wedstrijden worden op dit moment nog ingepland dus houdt onze socials en de website in de gaten om te weten tegen wie ze het moeten opnemen. De teams zijn al wel bekend en deze zal bestaan uit:

AMSTERDAM TIGERS
GIJS GRONINGEN
OG CAPITALS LEEUWARDEN
HIJS HOKIJ DEN HAAG
YETI’S BREDA
TILBURG TRAPPERS
EINDHOVEN KEMPHANEN
DORDRECHT LIONS

We hopen natuurlijk op genoeg support voor ons team! Wij kunnen in ieder geval niet wachten!