Yeti’s Wrap-up #8

Yeti’s Wrap-up #8

De eerste wrap-up van het seizoen ’23/’24 en we blikken natuurlijk terug op het eerste weekend op onze eigen ijsbaan. Wat was het weer genieten om thuiswedstrijden te spelen en vooral ook van de nieuwe tribune gebruik te maken.

TRAININGEN & vrij schaatsen

Vorige week is iedereen weer gestart met de trainingen op de ijsbaan in Breda. Dit was helaas later dan gepland en zorgde voor een rommelige start van het seizoen. Vanaf komend weekend is de baan ook weer open voor publiek en kan je dus weer lekker vrijschaatsen.

U9 en U11 BIJTen HET SPITS AF

Op zaterdag 30 september viel om 11:45 uur de eerste puck van het seizoen tussen de U9/U11 van de Yeti’s Breda en de Tilburg Trappers. De kids van beide ploegen hadden er super veel zin in en maakten er leuke wedstrijden van. Na twee wedstrijden gespeeld te hebben werd afgesloten met shootouts.

SATURDAY NIGHT HOCKEY NIGHT

De eerste Saturday Night Hockey Night van het seizoen 2023-2024 stond op het programma. Voor meer dan 150 man publiek was om 20:30 de puckdrop tegen de Sweetlake Panters Zoetermeer. Dat dit een zware wedstrijd ging worden was op papier zeker te verwachten. Zoetermeer heeft namelijk geen BENELIGA team meer en komen met veel van de spelers uit dat team nu uit in de eredivisie. Een mooie krachtmeting dus voor onze ploeg.

De eerste periode ging toch wel gelijk op, maar toch konden wij drie keer de puck uit ons goal halen. Alle drie de goals kwamen op naam van Dominykas. Aan het eind van de periode kwam ook nog eens mist opzetten en iedereen hoopte dat dit niet net als vorig seizoen zou eindigen in het vroegtijdig einde van de wedstrijd.
De 2e periode was er een die zeer veel perspectief geeft, veel kansen van de Yeti’s en goed verdedigend werk van de Yeti’s. De Zoetermeerse goalie hield echter zijn goal leeg. Na een minuut of 5 spelen kwam de mist weer flink opzetten en helaas werd duidelijk dat deze niet meer zou wegtrekken en de wedstrijd werd na 34 minuten spelen alsnog gestaakt.

U13 THUIS TEGEN UTRECHT

Voor onze U13 was dit de eerste wedstrijd van het seizoen na de dag ervoor voor het eerst getraind te hebben op het ijs. Daarbij ook allemaal wennen aan de nieuwe coach Risto.

De Yeti’s namen na 3 minuten spelen de voorsprong door een goal van Mason, maar na 15 minuten ging Utrecht beter en beter spelen en raakte onze kids onder de indruk. De eindstand werd 3-14.

Goals van de Yeti’s werden gescoord door Mason.

U15 UIT TEGEN DEN BOSCH

Onze U15 ging op zaterdag richting ‘s-Hertogenbosch voor hun eerste wedstrijd. Ook de U15 heeft dit seizoen een nieuwe coach, William.

Het werd in Den Bosch een erg spannende wedstrijden waarbij het lang gelijk op ging. Maar de Red Eagles wisten met nog 12 minuten te spelen op voorsprong te komen en deze niet meer uit handen te geven en de eindstand was 4-6.

Goals van de Yeti’s werden gescoord door Mauro, Lisa en Tijn

Yeti's 2

Afgelopen seizoen is de promotie naar de 4e divisie net mislukt, dus dit seizoen heeft het team de lat hoog liggen. Directe promotie naar de 4e divisie en een deelname aan de wedstrijd voor het Nederlandskampioenschap in de 5e divisie.

De eerste wedstrijd van het seizoen werd in eigen huis gespeeld tegen de Midnight Mooners Eindhoven. De eerste 10 minuten van de wedstrijd was het allemaal een beetje aftasten, maar toen eenmaal de eerste goal van het seizoen het net raakte was het team los.

Eindstand een dik verdiende 7-0.

Goals door: Mitchell (2x), Martin (2x), Jordy, Koen en Koen Q,

Yeti's 3

Yeti’s 3 heeft inmiddels al meerdere wedstrijden gespeeld waarvan de eerste werd gewonnen in en tegen Zoetermeer. De tweede wedstrijd is geëindigd in een 8-8 gelijkspel.

KOMEND WEEKEND

Komend weekend zijn er weer verschillende wedstrijden te zien op de ijsbaan in Breda. Op zaterdag speelt onze U15 om 14:00 tegen Tilburg en op zondag Speelt Yeti’s 3 om 20:00 tegen Den Haag.

Kom komend weekend dus lekker ijshockey kijken op de ijsbaan in Breda!

Onderstaand nog een aantal fotos van het weekend gemaakt door GNS en Mark Heeren.

U9 / U11 tegen Tilburg

U13 TEGEN UTRECHT